"כשרות רפורמית"

הגאון רבי יצחק לוי במתקפה נגד השר כהנא

הגאון רבי יצחק לוי, רבה של נשר וחבר מועצת הרבנות, במתקפה חסרת תקדים נגד השר מתן כהנא, שלדבריו בחר להחרים אותו במהלך סיור שקיים בעיר נשר • צפו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

הגאון רבי יצחק לוי, רבה של נשר וחבר מועצת הרבנות, במתקפה חסרת תקדים נגד השר מתן כהנא, שלדבריו בחר להחרים אותו במהלך סיור שקיים בעיר נשר. הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

הרב התייחס לסעיף של כהנא המאפשר לשלושה בעלי כושר לרב עיר, כשאחד מהם מכהן או בגימוס, להעניק הכשר בניגוד למועצת הרבנות הראשית ואמר: "הרי מה יקרה, יבואו שלשה רבנים.. יש את הרב אמסלם שמרן כתב עליו שיש להתרחק מדעותיו המוזרות והכפרניות. יש את הרב סתיו שאמר עליו שהוא מסוכן לרבנות וליהדות.

"בזמנו שמרן אמר זאת, לא הבנו. חשבנו.. היו כאלה שחשבו חס ושלום שהרב מגזים. ויש עוד אנשים מכל מיני... מארגון ותראנו וכל מיני מקומות ויש להם כושר רב עיר. מה לעשות הם עשו את המבחנים של הרבנות. יש להם תעודה".

הגר"י לוי תקף את הרפורמה בכשרות ואמר: "אני אומר שזה פשוט רפורמים זה לא רפורמה בכשרות, זאת כשרות רפורמית. מסיבה פשוטה כי אנחנו מכירים היום לצערנו שמחזיקים היום התעודה לכשור לרב עיר והם קרובים מאוד מאוד לרפורמים. מאוד. אין שום בעיה, אפשר ליטול את הכח של הרב ועוד לצעוק 'אני בא לחזק את הרבנות'. איך אפשר לתת סטירה לבן אדם ולהגיד זאת לטיפה".

בשבוע שעבר מתן כהנא ביקר בעיר שלכם - בנשר, הרב לא נפגש איתו

"אני קיבלתי הודעה לא לבוא. *ממי* מהשר. ראש העיר שאל אותו והוא אמר לו אני אקרא לרב, והוא אמר לא לא תקרא לרב. זה תקדים כמובן ששר דתות בעיר והוא מבקש לא לפגוש את הרב. זה המשך ישיר למה שקורה. אני רוצה להגיד דבר פשוט יעלה על הדעת ששר בריאות, שלא מהתחום. הוא לא רופא ולא פרופסור ולא כלום, והוא רוצה לעשות רפורמה בלי לשאול בלי להתייעץ עם כל הרופאים . יבוא רמטכ"ל-שר ביטחון שלא מהתחום יעשה רפורמה בלי להתייעץ עם האלופים? לא יעלה על הדעת דבר כזה. אני שואל שאלה איך אתה בא לעשות רפורמה בעיר שלי, ובכל עיר אחרת בארץ".

הגר"י לוי הוסיף: "והציון לשבח שקיבל מתן כהנא ממי? אני חשבתי שהוא יגיד דיברתי עם איזה רב גדול, הוא התרגש מהכשרות הרפורמית. מי התרגש מהכשרות שלו - שר האוצר ליברמן התעלף מהתרגשות - זה הציון לשבח שהוא זכה לקבל קיבל? מהאיש שהוא אנטי דת? ברגע שישנו את הגוף הבוחר אין זכות קיום לרבנות הראשית לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר