"חטאה לתפקיד"

הקלטות סילמן: האופוזיציה תנתק מגע עם יו"ר הקואליציה

מפלגות האופוזיציה הודיעו על המהלך הדרמטי אחרי הודעת חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני כי ח"כ עידית סילמן ניסתה להקליט אותם בסתר כדי להעביר את המידע לערוצי החדשות (אקטואליה)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתגובה לניסיון של יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן להקליט בסתר חברי כנסת, הודיעו הערב (שלישי) במפלגות האופוזיציה כי הן מנתקות מגע מולה.

בהודעה שנמסרה מטעם מפלגת הליכוד נכתב, "המעשה שעשתה ח"כ עידית סילמן הוא חצייה של קו אדום ביחסים בין חברי הכנסת והולכת שולל חמורה".

"כבר אמר בעבר יו"ר הכנסת מיקי לוי על מעשה דומה: "מה אני אצלך בחדר חקירות ? תתביישי! מקליטה ומעבירה לצלמים? לאן התדרדרנו?".

לפיכך, האופוזיציה מנתקת כל מגע עם יו"ר הקואליציה שחטאה לתפקידה. הם הוסיפו כי "הפגיעה בכבודה של הכנסת הוא בלתי נסבל ויש לעצור את ההידרדרות המסוכנת אליה מובילה אותנו ממשלת לפיד בנט שיצרה כל כך הרבה תקדימים בביזוי בית המחוקקים".

כזכור, במהלך הלילה עלה ליצמן לדוכן מליאת הכנסת וחשף, כי ראה את יו"ר הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן עם מכשיר הקלטה בכיס.

לדברי ליצמן, סילמן הסתובבה במליאה והקליטה חברי כנסת מהאופוזיציה, וזאת כדי לתפוס אותם מדברים בצורה לא מכובדת.

אם לא די בכך, לטענת ליצמן, חברת הכנסת סילמן אף הגילה לעשות והזהירה את חבריה לקואליציה שידברו בשפה נאותה, כדי להגדיל את מבוכתם של חברי הכנסת מהאופוזיציה.

"הסתובבה כאן עידית סילמן עם הקלטה בכיס נגד חברי כנסת עבור ערוץ 12. זה פשע. אני וגפני הגשנו תלונה ליו"ר הכנסת. איך מסתובבת כאן ח"כית ומקליטה ח"כים? לחברי הקואליציה היא גילתה שהיא מקליטה. זו בושה, בבניין פה למטה אי אפשר כבר לדבר, מה נהיה פה, זה רק מראה את הקשר של הקואליציה עם התקשורת".

בהמשך, הוציאו חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן הודעה חריגה לתקשורת: "הלילה, בעת הדיון בכנסת בחוק הדיינים, נחשפה ח"כ עידית סילמן, מבצעת הקלטת סתר כלפי חכי"ם כשהיא מצויידת באמצעי תיעוד עליה, בתוך אולם המליאה, בשטח הפארסה שמאחורי המליאה ובמסדרונות הכנסת".

"לאחר בדיקה התברר כי מדובר במכשיר הקלטה והסרטה, שהועברו לח"כ סילמן, מטעם ערוץ תקשורת מרכזי במסגרת כתבה שמתוכננת לשידור".

חברי הכנסת החרדים הבהירו: "זהו מקרה פסול וחריג, הנוגד את נהלי הכנסת באופן מהותי, בו חברת הכנסת פועלת בחשאי ובערמה, במסגרת היותה יו"ר קואליציה, תוך ניסיון "להפיל" חברי כנסת באמירות והצהרות, מבלי לעדכן ולדווח על כך לאנשי שיחתה".

"עוד התברר כי בעוד שחברי כנסת מהאופוזיציה לא ידעו כאמור מהימצאות מצלמה נסתרת עליה בעת שיחותיה איתם, הרי שחברי כנסת מסויימים מהקואליציה עודכנו דרכה והוזהרו מראש ש"לא ליפול" באמירות שונות מול המצלמה".

חברי הכנסת ליצמן וגפני שחשפו זאת, פנו מיידית ליו"ר הכנסת, שהגיב בהלם מוחלט והורה לסלק את אמצעי ההקלטה מהמליאה לאלתר. גפני וליצמן עדכנו כי "תלונה רשמית תוגש ליו"ר הכנסת, וכן לועדת האתיקה של הכנסת לכשתוקם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר