לצד המשטרה

ח"כ אמיר אוחנה: לא חוששים מחקירת אסון מירון

ח"כ אמיר אוחנה, מי שכיהן כשר לביטחון פנים בזמן אסון מירון הנורא, התייחס לוועדת החקירה לאסון מירון ומתח ביקורת כי ועדה שכזו לא תוכל לחקור את מעורבות בג"צ • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

ח"כ אמיר אוחנה, מי שכיהן כשר לביטחון פנים בזמן אסון מירון הנורא, התייחס בריאיון ל'כיכר השבת' לוועדת החקירה לאסון מירון ומתח ביקורת כי ועדה שכזו לא תוכל לחקור את מעורבות בג"צ בהחלטות שגרמו לאסון. הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "הבדיקה הממלכתית שדיברת על וועדת חקירה ממלכתית, זו וועדה שממנה נשיאת בית המשפט העליון. החסרונות הם שלמשל כל דבר שקשור לבג"צ, או לבית המשפט העליון או להנהלת בתי המשפט, מן הסתם בוועדה שכזו לא יוכל להיבדק.

"ואני חושב שהבדיקה צריכה להיות רחבה ככל הניתן, כדי לבדוק את כל ההיבטים. יש פה גם היבטים שגם נוגעים למערכת המשפט. כידוע לך הממשלה הרי החליטה להלאים את המקום כדי שיהיה אפשר לבצע את כל השינויים המבניים, ואת כל השינויים התשתיתיים הנדרשים במירון".

אוחנה המשיך בדבריו הביקורתיים נגד החלטת בג"צ: "לו זה היה קורה והחלטת הממשלה הייתה יוצאת לפועל, יכול מאד להיות שפני הדברים היו אחרת. אבל בסופו של דבר בגץ בעצת היועץ המשפטי לממשלה החליטו על איזושהי הצעת פשרה שלא הביאה את הבשורה בתחום הזה".

השאלה היא אם אתם חוששים מוועדת חקירה ממלכתית ולכן לא תמכתם בה?

"אין חשש, אני הרי יודע היטב באיזו מידה של רצינות וכובד הממשלה נערכה לאירוע הזה. המשטרה במשך למעלה מחצי שנה, קיימה עשרות ישיבות בכל הדרגים, הקדישה את כל המשאבים והתשומות".

אבל כל מי שהיה בהר מירון יודע שסמכנו על הנס, ואירוע כזה לא יכול לעבור בדרך הטבע. לצערנו בשנה האחרונה הקב"ה לא עשה את הנס הזה, וצריך לשאול בדרך הטבע מה קרה כאן?

קח את שביל המוות, העיתונאי אריה ארליך שאתה מכיר אותו, עורך מגזין משפחה - הוא עצמו צייץ על כך שנה או שנתיים לפני האסון עד כמה השביל הזה יכול לגרום לאסון גדול. והשביל הזה נותר כפי שהוא. האם לא צריך לחקור מה קרה שם?

"קודם כל בהחלט צריך, ולכן בודקים. כמו שאתה רואה. ואני מקווה שהבדיקה תהיה מעמיקה ובעיקר שתגיע למסקנות איך אפשר למנוע כזה דבר. הרי בעת האסון היו על ההר פחות אנשים מאשר בשנה רגילה, אז נשאלת השאלה - למה זה קרה השנה ולא קרה בשנים אחרות, וזאת אכן שאלה, וצריך לעשות חשבון נפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר