אסון התרסקות המטוס

צידוק הדין המרטיט של האב השכול: "הקב"ה יודע מה טוב"

מילים אישיות שפרסם אביו של אליעזר בריל ז"ל, הבחור בן ה-19 שקיפד את חייו בהתרסקות המטוס המחרידה בהרי הקרפטים. "תודה לקב"ה שנתן לי בן כל כך קדוש למשך תשע־עשרה שנה" (אנשים)

שלמה מן | כיכר השבת |
ברקע, אתר ההתרסקות. משמאל: אליעזר בריל ז"ל (צילום: dzerkalo.media)

יידל בריל, אביו של הבחור אליעזר בריל ז"ל, תלמיד ישיבת מיר בירושלים שפתיל חייו נגדע היום (רביעי) בהתרסקות המטוס המחרידה במחוז קולמיה שבהרי הקרפטים, מברך על הרעה במילים מרטיטות.

במסר שפרסם הלילה, שעות אחדות לאחר האסון, ב'סטטוס' באפליקציית וואטספ, כתב האב השקול: "תודה לקב"ה שנתן לי בן כל כך קדוש למשך 19 שנה".

האב פנה לקב"ה, במילים מרגשות של צידוק הדין. "אין לי חס ושלום שום טענות עליך חלילה", כתב האב, "כי אתה יודע יותר טוב ממני מה טוב לי".

את המילים האישיות, שנכתבו כולם בשפת היידיש, סיים בתודה לרבים, מכל רחבי העולם, שפנו אליו היום בדאגה ובהצעת עזרה. "תודה לכל ידידיי שמתקשרים אליי ללא הרף כדי להציע עזרה, אני ממש מעריך זאת", כתב האב.

כזכור, היום בשעת צהרים התרסק מטוס ובו שלושה בחורי ישיבה. עמרם פרומוביץ' ז"ל ממונסי, הערשי וייס מויליאמסבורג ואליעזר בריל מלונדון. שלושתם למדו יחד בישיבת מיר בירושלים, ויצאו למסע קברי צדיקים באוקראינה לקראת חתונתו של פרומביץ'.

את השבת האחרונה, כך נודע ל'כיכר השבת', בילו הבחורים על קברו של הבעל שם טוב במעז'יבוז', ולאחר מכן החלו לעשות דרכם מערבה, כאשר בתוכנית היה להתקדם לקברי צדיקים שבפולין ובגליציה.

חיים וינגרטן, ראש אגף המבצעים בזק״א, תיאר היום את הרגעים שאחרי האסון. "קיבלנו דיווח במוקד זק"א על מטוס קל שהתרסק על בית בהרי הקרפטים שבאוקראינה. מדובר בשלושה בחורי ישיבה תושבי חו״ל הלומדים בירושלים שיצאו לנפוש חופשת בין הזמנים בהרי הקרפטים, שם עלו על טיסת אקסטרים ובמהלך הטיסה התרסק המטוס לתוך בית, שלושתם נהרגו במקום, שניים מהם תושבי ארצות הברית והשלישי מלונדון.

"כואב הלב, אחד ההרוגים חתן שהיה אמור להתחתן בקרוב. הזנקתי למקום מתנדבי זק״א יחד הרב מנחם מענדל גליצנשטיין, שליח חב״ד והרב של צ׳רנוביץ, שפועלים בזירת ההתרסקות יחד עם נציגי המשטרה והכבאות המקומית כדי לסייע בזיהוי, בטיפול ובשחרור גופות הנפטרים״.

וינגרטן הוסיף: ״מרגע קבלת הדיווח אנו פעלים יחד עם הרב משה ראובן אסמן ושליחי חב״ד באוקראינה הרב יוסף אסמן והרב מרדכי לייב קולסניק בסיוע מול הרשיות המקומיות ונציגי המשטרה. נציגי זק״א בארצות הברית ובלונדון יחד עם ארגון 'מתעסקים' פעלו ועדכנו את המשפחות על האסון הכבד״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר