לאחר ההפגנות

פניה ליועמ"ש: "איומים על חיי עו"ד שלמה אלבוים"

לאחר ההפגנות והמחאות של חסידות גור נגד עורך הדין שלמה אלבוים, פנה פרקליטו, ממשרד עורכי דין יגאל ארנון, ליועמ"ש מנדלבליט בשל "איומים ממשיים על חייו" (אקטואלי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ההפגנה בשבוע שעבר נגד עו"ד אלבוים (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר ההפגנות והמחאות של חסידות גור נגד עורך הדין שלמה אלבוים, פנה פרקליטו, עו"ד בעז פייל, ממשרד עורכי דין יגאל ארנון, ליועץ המשפטי לממשלה ולראש לשכת עורכי הדין, בשל "איומים ממשיים על חייו".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', המחאות נגדו החלו לאחר שהגיש עתירה לבית המשפט נגד שורת בכירים ורבנים בחסידות גור, בהם גם נגד אחד מבניו של הרבי.

במכתבו, ליועמ"ש אביחי מנדלבליט וראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, כותב עו"ד פייל כי "חסידות גור היא קהילה חרדית חסידית גדולה וידועה, המונה מעל עשרת אלפים בתי אב, ולה מרכזים בארץ ובעולם. במהלך חודש אוקטובר 2019 נאלצו לפרוש מהחסידות כמה מאות משפחות, בראשות הרב שאול אלתר שליט"א. לא כאן המקום לפרט על אודות הרקע שהוביל לפרישה.

לדבריו, "עם פרישת הקהילה מהחסידות, מונתה בחסידות גור 'ועדה', המכונה גם 'הועדה העליונה של חסידות גור', במטרה לצמצם ככל הניתן את היקף הפרישה מהחסידות, וזאת בדרך של הפעלת לחצים כבדים – וברובם של המקרים לחצים פסולים - על חברי החסידות לבל יצטרפו לגל הפורשים. במסגרת פועלה, הורתה הוועדה לסלק לאלתר תלמידים המשתייכים לקהילה ממוסדות הלימוד של חסידות גור (לרבות תלמידים בגילאי החינוך היסודי, ואף הגיל הרך); הורתה על פיטורים נרחבים של מורות, מורים, גננות ובעלי תפקידים אחרים במוסדות החסידות, וקבעה כללי ענישה רחבים ומשמעותיים בגד חברי הקהילה, לרבות הטלת חרמות והנחיות לפיהן על קרובי משפחה לנתק כל קשר עם חברי הקהילה".

הוא מציין כי "למרבה הצער, במקרים רבים עלה בידי הורערת להטיל את מוראה על החסידים, כך שמקרים של נתק או קרע תוך-משפחתי, הורים המסרבים להגיע לחתונת בנם או נכדם, ומקרים קשים נוספים - אינם מחזה נדיר".

באשר לעו"ד שלמה אלבוים, הוא כותב כי הוא "מייצג בין שלל לקוחותיו גם חברים מהקהילה הפורשת במספר הליכים משפטיים. מאמציו של עו"ד אלבוים נדרשו במקומות בהם חצו הוועדה או שלוחיה את הגבול אל עבר פעילות שיש בה משום עבירה פלילית, עוולות נזיקיות או כזו המקימה עילות להתערבות משפטית אחרת (כגון צווים למניעת הטרדה מאיימת, הליכים למניעת פרסומים מכפישים, ועוד). בכלל זה הגיש עו"ד אלבוים בקשות לצווים למניעת הטרדה מאיימת, קובלנות פליליות, ותביעות אזרחיות. מרשנו אף הקים לשם כך, עמותה ייעודית".

במכתבו, הוא מספר כי לפני כעשרה ימים פנה אל עו"ד אלבוים צד שלישי שהתבקש להעביר לו מסר מגורם בכיר בחסידות גור, לפיו "קבוצת מחסידי גור התארגנה ל'נטרל' אותו (כך במקור!), וכעת היא ממתינה לאישור הסופי של הוועדה האמורה. השיחה מתועדת. פנייה זו מתווספת לאיומים נוספים על חייו של מרשנו, הקשורים במישרין לעבודתו כעורך דין, איומים שהגיעו לאחרונה אל מרשנו בדרכים שונות, מגורמים אנונימיים".

הוא מוסיף ומציים כי עו"ד אלבוים הגיש תלונה בתחנת המשטרה, וכי כעבור מספר ימים "יזמה חסידות גור הפגנה תחת ביתו של מרשנו, במסגרתה נשאו המפגינים שלטים בגנותו של מרשנו, על רקע פועלו כעורך דין. בנוסף נישאו בהפגנה נאומים, ונאמרו פרקי תפילה (ההפגנה זכתה לסיקור בכלי התקשורת החרדיים)".

"דומה כי אין צורך להרחיב ביחס לחומרה הרבה בה יש לנקוט בכל מקרה בו מקבל עו"ד איומים על חייו אך בשל תפקידך כעורך דין", כותב עו"ד פייל. "ההשלכות של משטר אימה כזה על מקצוע עריכת הדין, ועל תפקודם של עורכי דין בסכסוכים טעונים ומתוקשרים עלולות להיות הרסניות".

לסיום, הוא כותב כי "בנסיבות חמורות אלו, אנו פונים אליכם בבקשה כי תעקבו באופן אישי אחר הטיפול בתלונה שהוגשה, או כי ימונה צוות מיוחד שיטפל בעניין, על מנת להבטיח שהתלונה תטופל במלוא הרצינות הראויה, וכי ימוצה הדין עם הגורמים אשר איימו על חייו של מרשנו אך ורק בשל תפקידו כעורך דין".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ביום חמישי בשבוע שעבר התאספו עשרות מנכבדי וזקני חסידי גור לעצרת מחאה וזעקה מול ביתו של עו''ד שלמה אלבוים בעיר בני ברק. לטענת גורמים בחסידות גור, עצרת המחאה נערכה לאחר מהלכים שונים שבוצעו לאחרונה על ידי עו''ד אלבוים כנגד חסידות גור, השיא שבהם - הגשת תביעה בערכאות משפטיות לפני כמה שבועות נגד בכירי רבני חסידות גור ונגד אחד מבניו של הרבי.

בגור מוסיפים ומסבירים כי לאחר כינוס הרבנים והדיינים שנערך בשבוע שעבר, במסגרתו הובאו דברי מחאה חריפים אודות החומרה שבהליכה לערכאות, כינוס שאף גרר אחריו תגובות מצד דיינים רבים בעולם הדיינות, הוחלט לערוך עצרת מחאה מול ביתו של עורך הדין, מחאה שבה נטלו חלק קבוצת חסידים שכואבים את המצב, ואף מגדירים אותו כ"מעשה שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום", וכי הם מצפים ממגיש העתירה שיבטל אותה לאלתר.

במחאה השתתפו עשרות אברכים, בהם גם מזקני החסידים שהחזיקו שלטי מחאה בידיהם, כאשר בנוסף בדברים שנשא אחד המשתתפים הוא אמר כי על כולם לעמוד ולזעוק לשמיים עד אשר ישתנו הדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר