"פורעים אנטישמיים"

צלבי קרס בבית כנסת: "תוצאת ההסתה של הפוליטיקאים"

במערכת הפוליטית מגיבים בזעזוע לריסוס צלבי הקרס והשתתת בית הכנסת בבני ברק; יאיר לפיד: "מעשה נורא"; מקלב: "תוצאה ברורה של ההסתה של איווט"; אייכלר: "פורעים אנטישמיים" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: ליכוד בני ברק)

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) מאשים כי ההסתה של שר האוצר ליברמן הובילה להשחתת בית הכנסת בבני ברק: "רוב הציבור בארץ סולד מכך, אסור שמקרים מעין אלו יעבור לסדר היום".

לדברי ח"כ מקלב: "המראות הללו שהגיעו לפתחה של העיר בני ברק הינם תוצאה ברורה של ההסתה של ליברמן המתמשכת חודשים ארוכים בנסיון להביא לפילוג וקיטוב בעם".

מקלב הדגיש כי: "רוב הציבור בארץ סולד מכך אך מערכת הכפשות וההשמצות של השמאל והתקשרות מביאה למקרים נוראיים מעין אלו, אסור שמקרים מעין אלו יעבור לסדר היום, אין מדובר במקרה הראשון שהיה במקום".

מקלב הוסיף: "הערב למפכ"ל המשטרה בכדי לדעת כיצד הם פועלים בכדי שלא נגיע לפגיעה בנפש חלילה. אני קורה לשר לביטחון פנים שלא להניח למקרה זה ולמצות את החקירה עד תום".

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "הלב היהודי כואב ודאוב מול המראות והתמונות בבית הכנסת בבני ברק שחולל על ידי פורעים אנטישמיים. אך אי אפשר שלא לחשוב מהיכן נובעת אותה שנאה תהומית. רק לפני שבוע בשבת השתולל פורע בחיפה עם סכין קצבים ואיים על חרדים וריח השריפה עולה בכל ריכוזי שונאי החרדים".

לדבריו: "אין ספק שההסתה של הפוליטיקאים והתקשורת נגד המגזר החרדי מחלחלת לשכבות עמוקות בנפש המתבוללים, ומתפרצת לעיתים קרובות בדרכים חשוכות שמזכירות ימים אפלים. כאשר מסיתים ציבורים שלמים כביכול החרדים אשמים בקורונה, במצוקת המצב הכלכלי ובמה לא, לא פלא שהמוסתים דעתם נטרפת עליהם, והם מביעים את שנאתם בחולניות".

"על העם היהודי להזדעק נגד המקרה המצער בבני ברק, ולא פחות מכך נגד המסיתים בפוליטיקה ובתקשורת", הוסיף.

כזכור, צלבי קרס רוססו בליל שבת על מבנה בית כנסת "ישראל הצעיר" בעיר בני ברק. מתפללי בית הכנסת, אשר נמצא ברחוב הרב קוק, הגיעו לתפילת שחרית ונחרדו לגלות את צלבי הקרס מרוססים על דלתות בית הכנסת.

בנוסף, הושלכו בכניסה לבית הכנסת תמונותיה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד בירושלים לפני מספר שנים, ופריטים מבזים נוספים. המשטרה פתחה בחקירה, וחוקרי המשטרה אספו הערב ממצאים בזירה, פורנזיים ותיעודיים.

קהילת "ישראל הצעיר" בבני ברק היא קהילה ותיקה המרכיבה דתיים לאומיים וחרדים כאחד, ובראשה עומד סא"ל במילואים הרב אשר לנדא.

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, הגיב: "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע! ריסוס של צלבי קרס על בית כנסת הציוני בעיר מזכיר ימים אפלים מאוד בהיסטוריה של העם היהודי ואסור בשום אופן לעבור לסדר היום במקרה כזה. אני מצפה ממשטרת ישראל לטיפול מהיר ונחוש כדי שהאחראים לאירוע יתפסו במהרה ויטופלו במלוא חומרת הדין".

שר החוץ יאיר לפיד התייחס לתקרית הקשה, וקרא למצוא את מבצעי המעשה. "‏קורא למשטרה לחקור במהירות ולמצוא את מי שצייר צלבי קרס בבתי כנסת בבני ברק", כתב לפיד. "עם מי שעשה את המעשה הנורא הזה צריך למצות את כל חומרת הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר