בזכות החבל

נחשף: הכביסה המלוכלכת - וחיסול בן לאדן

ספר חדש היוצא לאור חושף פרטים חדשים מהמעקב שניהלו האמריקנים עד לחשיפת מקום מחבואו של רב המרצחים, וכיצד הצליחו לזהות את המתחם בעזרת... כביסה מלוכלכת (בעולם)

(צילום: By Hamid Mir - http://centralasiaonline.com/en_GB/articles/caii/features/pakistan/main/2011/05/03/feature-02, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=64871674)

האם במקרה ואוסמה בן לאדן היה משתמש במייבש כביסה הוא עדיין היה בין החיים? ספר חדש חושף פרט פיקנטי מהמעקב שניהלו האמריקנים אחרי ראש הטרור אל-קאעידה.

בימים אלו, כאשר צבא ארצות הברית עזב את אפגניסטן, ובארצות הברית עומדים לציין עשרים שנה לאסון התאומים, יוצא ספר נוסף על חיסולו של רב המרצחים.

את הספר כתב פיטר ברגן, אנליסט ביטחוני מרשת סי.אן.אן, ובו הוא חושף כי בארה"ב עקבו אחרי כמה מתחמים אפשריים בהם מסתתר בן לאדן.

אובמה מודיע על חיסון בן לאדן (הבית הלבן)

סוכני ביון שערכו מעקבים ותצפיות, לא הצליחו לאשר באופן ברור וסופי כי הטרוריסט הבכיר נמצא בבית באבוטאבאד. הייתה חסרה אינדיקציה סופית לאישור מלא.

אך אז הבחינו חוקרי המודיעין בחבלי הכביסה על גג הבניין, וממעקב אחרי הכביסה שתלו עליו לייבוש, גילו כי במקום מתגורר גבר אחד ומספר נשים שונות.

פריטי הלבוש תאמו את המידע המודיעיני על הפמליה ששהתה עם בן לאדן, ומידע זה הספיק למזכיר המדינה דאז, ליאון פנאטה, לדאוג לאישור המבצע.

אנשי "צוות 6" של יחידת אריות הים, היחידה המובחרת של הצי של צבא ארה"ב פשט על המתחם, ואחרי קרב יריות קצר חיסלו למוות את בן לאדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר