"מחזק ההרמוניה בארצנו"

נשיא המדינה המוסלמית במכתב מפתיע לרבנים חרדים

"אני משוכנע שהקהילה שלך תמשיך לתרום משמעותית לאחדות והלכידות של תושבי קזחסטן. מאחל לך בריאות טובה"; מכתב מפתיע ששיגר נשיא המדינה המוסלמית אל שלוחי חב"ד שהתכנסו בקזחסטן (בעולם)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
נשיא קזחסטן עם הרב החרדי באלמטי (צילום: באדיבות המצלם)

נשיא מדינת קזחסטן המוסלמית, קאסים-ז'אמארט טוקייב, שיגר מכתב מפתיע ל-200 רבני ושלוחי חב"ד במדינות חבר העמים, לרגל התכנסותם בעיר אלמטי, בירת המדינה, בשבוע שעבר, ובירך את הקהילה היהודית בעיר.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', 200 שלוחי חב"ד ברוסיה, אוקראינה, בלרוס, קזחסטן והמדינות הסמוכות התכנסו לרגל ציון יום השנה להסתלקות אביו של הרבי מליובאוויטש זי"ע, רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל, הטמון באלמטי. רבי לוי יצחק נאסר בידי השלטונות בתחילת שנות הארבעים של המאה ועשרים, נאסר ודוכא בייסורים עד שנפטר.

77 שנים אחרי שהסתלק, הביע נשיא המדינה הוקרה לנציגים היהודים הפועלים במדינה בשליחות בנו של רבי לוי יצחק. "למשתתפי הכנס של שליחי הרבי מליובאוויטש, הרב היקר", פתח הנשיא את מכתבו, שנכתב בקאזחית, ומוען אל משתתפי הכינוס, ובראשם רבה של המדינה הרב ישעיהו כהן. "אני מברך אותך ובאמצעותך את כל יהודי קזחסטן ביום הזיכרון לרב לוי-יצחק שניאורסאהן".

הנשיא הוסיף: "לוי יצחק שניאורסון תרם תרומה משמעותית לפיתוח התרבות הרוחנית של היהודים, והפך להיות מוכר לא רק בארצנו, אלא גם הרבה מעבר לגבולותיה. תלמידיו וחסידיו חיים במקומות רבים בעולם ומטיפים לדרך הצדקנות והאדיקות. בימי הניסיונות הקשים שנפלו בחלקו, הרב לוי יצחק שניאורסון נשאר נאמן למסורות אלפי השנים של העם היהודי ודחק באנשים דומים לא לחרוג מחוקי היהדות.

"בשירותו הבלתי מתפשרת תרם לשורש ערכים רוחניים ומוסריים, הומניזם של סולידריות בקרב המאמינים. על פי הנחיותיו, הקהילה היהודית בקזחסטן נותרת נאמנה לאידיאלים המתמשכים של רחמים ואהבה לרעך, משתתפת באופן פעיל בחיזוק הכבוד וההרמוניה ההדדיים בארצנו".

את מכתבו חסר התקדים, חתם הנשיא: "אני משוכנע שהקהילה שלך תמשיך להוות תפקיד משמעותי בפיתוח דיאלוג בין אתני ובין דתי, תוך שמירה על האחדות והלכידות של תושבי קזחסטן. אני מאחל לך בריאות טובה, שלום וחסד, השראה וסבלנות בפעילותך הרוחנית הבלתי נלאית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר