סאגת הרפורמות

התגובות לתקציב: "מרושע ורע, מס־עבאס"

חברי כנסת תוקפים את ממשלת בנט-לפיד-עבאס על העברת התקציב רווי הרפורמות • נתניהו: "זו הונאת הציבור, שנדרש לשלם את מחיר הבזבוזים וסגני השרים המיותרים" (פוליטי)

שלמה מן | כיכר השבת |
נתניהו, גפני בן גביר ופרוש. אילוסטרציה (צילום: Yehuda Haim/אוליבייה פיטוסי/פלאש 90/אבי אוחיון לע"מ)

הח"כים מהאופוזיציה תוקפים את התקציב החדש, שאושר הבוקר (שני) בישיבת הממשלה, וכולל שורה של רפורמות כלכליות, בהם גם רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, ועוד שורה של העלאות במיסים.

"התקציב שאושר היום בממשלה הוא תקציב רע!" הגיב יו"ר יהדות התורה משה גפני. "הוא פוגע פגיעה קשה בחלשים, פוגע בנכים ובקשישים, פוגע בחקלאים, פוגע בנשים וגם לא עושה כלום לעשירים, סתם תקציב רע שלא מיטיב עם אף אחד. במקביל, אנחנו בודקים האם תקציבי החינוך התורני נפגעו, לעומת תקציבים אחרים".

ח״כ הרב יעקב ליצמן מיהדות התורה הגיב: "ממשלת הזדון אישרה הבוקר תקציב רע למדינה שיפגע באזרחיה החלשים. מדובר בתקציב שכולו מפגע חברתי והתעמרות במעוטי היכולת".

ליצמן הוסיף: "לאחר שנים בהם נשמרה מדיניות חברתית סבירה שכללה אי עליית מיסים, הסכר נפרץ. זוהי ממשלה רעה שגיבשה תקציב פוליטי, חסר חמלה, ללא בשורה ובלי תקווה. לצערנו תקציב ממשלת בנט-ליברמן-לפיד-סער כולל גזירות רעב במסווה של רפורמות כלכליות, בניגוד מוחלט להבטחות לפני הבחירות ותוך המשך הונאת הציבור, שנדרש כעת לשלם את מחיר הבזבוזים והחגיגות, בדמות שרים מיותרים וסגני שרים חסרי תועלת.

"תקציב המדינה שאושר פוגע קשות באזרח הקטן בעלייה של 30% במחירי החשמל, עליית תעריפי הארנונה לבתים, עליית מחירי התחבורה הציבורית ופגיעה במשתמשי הרב קו, ללא פתרון לנכים, תוך פגיעה קשה בחקלאות, עליית מחירי הדיור, מחירי השתיה וכלים חד פעמיים. זו בושה…"

ח"כ מאיר פרוש הגיב לאישור תקציב המדינה: "מוטב היה להישאר שנה נוספת ללא תקציב, למרות הבעייתיות הכרוכה בכך, מאישור תקציב מפוקפק ומרושע שכזה, הכולל קיצוצים, מיסים ורדיפה של השכבות החלשות במדינת ישראל באפס חמלה.

"עם זאת, נזכור שכבר בעוד שנה, באוגוסט, תהיה התגוששות מחודשת בכנסת על תקציב 2023. אין סיבה למסיבה".

ראש הממשלה לשעבר התייחס לתקציב שאושר הבוקר, בעת נאומו בכנס עיתון "בשבע". ״הממשלה מעלה מיסים כדי לתת 50 מיליארד ש״ח למנסור עבאס. היא צריכה להוריד מיסים במקום להעלות מיסים״, אמר.

נתניהו הוסיף: "בשבועות האחרונים אני מצליח לישון טוב בלילה בלי להתעורר מהטלפון האדום, אבל אני מודאג ביום, כי הממשלה הנוכחית צועדת בנתיבים מסוכנים למדינת ישראל. היא מקרינה חולשה ובלבול. תוך 6 שבועות הם הביאו כישלונות בכל תחום מרכזי - במאבק בקורונה, במאבק נגד איראן, בכלכלה ובמדיניות. אנחנו לומדים שוב כמה קל לקלקל את מה שבנינו יחד בעמל רב במשך שנים.

"איראן שועטת לפצצת אטום והממשלה הנוכחית לא עושה כלום. איראן היא איום קיומי ומול איום קיומי מתמודדים בכל האמצעים. הממשלה הזאת הסכימה למדיניות ״אין הפתעות״ ובכך הם כבלו את ידינו. מה קרה, הפכנו למדינת חסות? אם אין לנו עצמאות מוחלטת לפעול נגד איראן, אין לנו עצמאות בכלל. אלמלא הפעולות שלנו, הן בשדה המבצעי והן במדיני-הסברתי, לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של נשק גרעיני נגדנו.

"הם נכשלים גם בכלכלה. הבאנו להם את המשק כמעט במצב הטוב ביותר בעולם. ומה הממשלה הנוכחית עושה, אחרי שהבטיחה שלא תעלה מיסים? היא מטילה מיסים על אזרחי ישראל - מעלה את מחירי החשמל והלחם, ממסה את הקניות מחו״ל באינטרנט, העלאת מחירי הביקור אצל רופאים, העלאת מחירי התחבורה הציבורית ועוד. הם עושים את זה כדי לממן את 50 מיליארד השקלים שהבטיחו למנסור עבאס - ״מס עבאס״. במקום להעלות מיסים הממשלה צריכה להוריד מיסים ולהשאיר יותר כסף בכיסיהם של האזרחים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "כסף למועצת השורא ולא לשכונות. ממשלת ישראל חייבת לעוף הביתה. מדובר בממשלה רעה שמעבירה תקציב רע. התקציב רע לנגב, רע לבריאות, רע לצביון היהודי, רע לשכבות החלשות ובקיצור רע למדינה. כשלוקחים מהתקציב 53 מליארד שקל למועצת השורא, במקום לנתב אותו לשכונות, לבריאות ולצרכים החשובים, זה תקציב מסוכן וניאבק להפיל אותו בכנסת בכל כלי פרלמנטרי עד שהממשלה הרעה הזאת תעוף הבייתה".

חה"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית הגיב: "בשורת התקציב של "ממשלת השינוי": מקבלי הפנסיות התקציביות השמנות יכולים לנוח בשקט. החולים, נוסעי התחבורה הציבורית בפריפריה והמשפחות העניות ביותר בישראל, ישלמו עבור הדיל בין בנט לעבאס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר