הממשלה מתחילה לתפקד?

בכיר באופוזיציה: "התקציב יעבור בקלות"

הכנסת מתחילה במסלול העברת התקציב, שלוש שנים לאחר הפעם האחרונה; בכיר באופוזיציה מודה ל'כיכר השבת' שהפיליבסטרים הצפויים לא ישנו את קידום התקציב (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
((צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL))

הכנסת תצא בסוף השבוע לפגרת הקיץ שלה שתימשך עד לאחר החגים, אך בהחלטת נשיאות הכנסת הדיונים להעברת תקציב ימשכו, כדי להבטיח את אישורו לפני המועד האחרון האפשרי. היום (שלישי) החלו בכנסת לקדם את חוק התקציב וחוק ההסדרים הנלווה אליו, לאחר שאלו אושרו בישיבת הממשלה הארוכה שנמשכה מצהרי יום ראשון עד בוקר יום שני.

כדי להקל על חברי הכנסת את הליך החקיקה, ובפרט כשישנם חברי כנסת רבים שלא העבירו תקציב אחד בחייהם גם אם כיהנו בארבע הכנסת האחרונות, הקימה לשכת הייעוץ המשפטי בכנסת, בראשות יועמ"שית הכנסת עו"ד שגית אפיק, יום עיון בסעיפים המקדימים לחקיקת התקציב, ששונה מהעברת כל חוק אחר, לפי שהינו חוק יסוד ובעל סעיפים ייחודיים.
בשיחה זו נכחו חברי כנסת רבים מהקואליציה, כולל ראשי הקואליציה עידית סילמן מימינה ובועז טופורובסקי מיש עתיד, ושני חברי כנסת בלבד מהאופוזיציה, פטין מולא מהליכוד ומיכל וולדיגר מהציונות הדתית.

בחוק ישנם סעיפים רבים שנויים במחלוקת, בהם ביטול ההטבות בכרטיס הרב-קו, מיסוי משקאות קלים ובפרט מסוכרים, הטלת אגרות גודש על כלי רכב פרטיים בגוש דן מעוד שלוש שנים ופתיחת ענף החקלאות לייבוא בקלות רבה מהניתן היום.

על אף זאת, בכיר באופוזיציה, שכיהן בתפקידים ממשלתיים שנים רבות והיה מעורה בהעברת תקציבים רבים, מודה בפסימיות בשיחה עם 'כיכר השבת': "הממשלה התייצבה והסתדרה, לכן דיוני התקציב לא יהיו רועשים והוא צפוי לעבור יחסית בקלות. המאבקים העיקריים יהיו בנושאי השתייה הקלה והחקלאות, כי להם יש מתנגדים גם בקואליציה".
הפעם האחרונה בה תקציב מדינה עבר בכנסת היה במארס 2018 עבור שנת 2019, כך שישראל מתנהלת כבר שלוש שנים ללא תקציב מסודר, והתקציב הנוכחי מתוכנן להיות עבור החודשים האחרונים של 2021 וכל שנת 2022.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר