עמיחי שיקלי הסביר

נאום הבכורה הצולב של עמיחי שיקלי: "הלוואי שהייתי מורד"

חבר הכנסת שמתנגד לעמדת מפלגתו נאם היום את נאום הבכורה שלו במליאה, והתמקד במרידות של העם היהודי לאורך הדורות. בין המילים לא שכח להלום בבנט; צפו (כנסת)

שלמה מן | כיכר השבת |
שיקלי בנאומו היום במליאה (צילום תמונה: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב)

ח"כ עמיחי שיקלי מימינה, שכזכור מתנגד לצעד של ראש מפלגתו נפתלי בנט להקים ממשלה בתמיכת רע"מ, ולא מיישר קו עם חברי מפלגתו, נאם היום (שלישי) בדוכן במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלו.

"במשכן הזה יש המכנים אותי בשם מורד", אמר שיקלי. "הלוואי והייתי ראוי לתואר הזה. המורשת היהודית רצופה מרידות. אברהם מרד בעבודת האלילים של אביו. משה מרד בפרעה. אנחנו חלק מאומה קטנה שכדי לשמור על חרותה וזהותה, על השמן והמנורה, הייתה מוכנה להעז ולמרוד כנגד האימפריות הגדולות ביותר בדברי ימיה של האנושות. אשור ובבל, יון ורומא, גרמניה ובריטניה".

שיקלי הוסיף: "אבל היהדות לא תובעת מאיתנו רק מרידות גדולות אלא גם מרידות קטנות של יום יום. התגבר כארי פותח השולחן ערוך, לעמוד בבוקר לעבודת בוראו. היהדות תובעת מאיתנו הלימה בין מילים למעשים, נאמנות ומסירות ונכונות לשלם מחירים".

בהמשך אמר: "לא באתי לכאן, לא למרוד באיש ולא למרוד במפלגה, אלא למרוד באותן רוחות הזמן המבקשות לכבות את המנורה. רוחות זמן המקשות לטשטש את ההבדל שבין אמת ושקר ומביאות איתן תרבות פוליטית של שקר ומרמה".

צפו בתיעוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר