פרסום ראשון

חקירת הפרת הנחיות הקורונה בבעלזא: תיק החקירה נסגר

תשעה חודשים לאחר שהמשטרה סיימה את חקירתה על החשד להפרת הנחיות הקורונה בבעלזא, ל'כיכר השבת' נודע כי הפרקליטות החליטה לסגור את התיק שכן לא נמצאו האחראים לכך (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חתונה בבעלזא. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: תשעה חודשים לאחר שהמשטרה סיימה את חקירתה על החשד להפרת הנחיות הקורונה בחסידות בעלזא, ל'כיכר השבת' נודע כי הפרקליטות החליטה לסגור את התיק.

בין הנימוקים לסגירת התיק עולה כי קודם לאירוע שנחקר, אנשי החסידות פעלו כדי לתאם ולאשר את קיום האירוע מול המשטרה ופעלו למלאות את התנאים שנקבעו.

בנוסף, אמנם במהלך האירוע התנאים הופרו - אומרים בפרקליטות, אך מכיוון שלא ניתן לקבוע מי מגורמי החסידות נושא באחריות לכך ברמה הפלילית, הוחלט לסגור את התיק.

מהפרקליטות נמסר ל'כיכר השבת' כי "בחינת חומר הראיות העלתה כי טרם האירוע התבצעו פעולות על ידי אנשי החסידות בכדי לתאם ולאשר את קיום האירוע מול המשטרה, וכן הכנות בהתאם לתנאים שנקבעו. כן עלה כי במהלך קיום האירוע התנאים הופרו, אולם בנסיבות העניין לא ניתן היה לקבוע ברמה הנדרשת בפלילים מי מגורמי החסידות נושא באחריות לכך".

גורם בחסידות בעלזא שהיה מעורב בחקירה, אומר ל'כיכר השבת' כי "זו היתה חקירה פוליטית שנפתחה בגלל לחץ של התקשורת, החקירה הזו בכלל לא היתה צריכה להיפתח וטוב עשו בפרקליטות שגנזו את התיק".

כזכור, מספר שבועות לאחר פתיחת החקירה במשטרת ישראל כנגד חסידות בעלזא, בחשד להפרת ההנחיות של משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, חקירה במסגרתה אף הוחרם ציוד טכנולוגי מבניין החסידות בקרית בעלזא בירושלים, סיימו במשטרה את פעולות החקירה והעבירו את הממצאים לבחינת הפרקליטות.

החקירה החלה לפני כעשרה חודשים, אז פשטו בלשים של תחנת לב הבירה במשטרת מחוז ירושלים על הבנין של מרכז חסידי בעלזא בירושלים, כחלק מפעולות החקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר