חטיפת הספינה

"האמריקאים הבריחו את הקומנדו האיראני"

ה"טיימס" הבריטי חושף את השתלשלות האירועים, שלב אחרי שלב, בדרמה מול חופי האמירויות, כאשר הקומנדו האיראני השתלט על הספינה הבריטית עד שברח מהאמריקאים (עולם)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך האתר הרשמי)

עיתון ה'טיימס' הבריטי חושף היום (חמישי) את השתלשלות האירועים של חטיפת מכלית הנפט הבריטית שנשאה את דגל פנמה, בידי כוחות איראנים, מול חופי האמירויות.

על פי דברי הבכיר, שנחשף לחומרים המסווגים, בלילה שבין שלישי לרביעי, כוח של הקומנדו הימי האיראני, פשט על הספינה שעגנה בסמוך לחופי האמירויות כשהלוחמים חמושים ובכוונתם להוביל את הספינה אל עבר חופי איראן.

צוות הספינה לא נכנע והשבית את המנועים, מה שהוביל לדיווחים כי "הספינה איבדה שליטה". כשכוחות צבא ארה"ב ועומאן התקרבו אל עבר הספינה, הקומנדו האיראני ברח מהספינה באמצעות סירות קטנות. מלבד הספינה שנחטפה, ארבע ספינות באזור דיווחו על אובדן שליטה כשהסיבה לכך לא פורסמה.

כזכור, אך לפני פחות משבוע הותקפה ספינה של חברה בריטית בבעלות ישראלית בידי כוחות איראנים. שני כוחות צוות נהרגו. איראן הכחישה כל קשר אך גורמים מודעינים בכירים דיווחו כי התקיפה נעשתה כנקמה על פעילות ישראל נגד סיכול משלוחי הנפט והנשק לסוריה ולבנון.

הלחימה הימית עם איראן היא מערכה ארוכה ומתמשכת ועד כה נעשתה מתחת לפני השטח, לפני כשלוש שבועות דווח ב'N12' כי ישראל עקבה אחרי פעילים איראנים שערכו אימוני צלילה בחופי מלטה.

יצויין, כי שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד ערכו אמש תדרוך מדיני-בטחוני לשגרירים של מדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם. במהלכו חשף בני גנץ את זהות האיראני שעמד מאחורי התקפת הספינה בבעלות ישראלית - סעיד אראג'ני, ראש מערך המל"טים של חיל האוויר של משמרות המהפכה.

גנץ אף הוסיף וחשף כי איראן במרחק עשרה שבועות מיכולת יצור החומר-בקיע, החומר הנמצא בליבת ראש טיל הגרעיני.

התדרוך, שנערך בחדר המצב של משרד החוץ בירושלים, הוא חלק מהמאמץ המדיני של ישראל לקידום גינוי ותגובה בינלאומית לפעולות הטרור של המשטר האיראני.

במהלך השבוע האחרון ישראל פעלה בכל הערוצים המדיניים והביטחוניים על מנת שהקהילה הבינלאומית תציב גבולות ברורים לאיראן ותגרום לה לחדול מהתנהלותה התוקפנית. שר הביטחון ושר החוץ הבהירו לשגרירים שישראל תשמור על חופש הפעולה שלה - למול כל התקפה כזו וכל איום על אזרחיה.

השניים הדגישו, כי לא מדובר בסכסוך מקומי, או בילטראלי. "זו התקפה על העולם, והעולם צריך להגיב", אמרו. "זה יכול לקרות רק באמצעות גישה אחידה ואמיצה מצד הקהילה הבינלאומית, דרך מועצת הביטחון ומסגרות נוספות הדורשת לקיחת אחריות מאיראן בנוגע לפעולותיה התוקפניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר