בצל הביקורת

רה"מ נפתלי בנט: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים"

במהלך שעת שאלות ותשובות התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לשאלות גולשים והתייחס לאפשרות שממשלתו תטיל סגר בחגי תשרי ואמר כי "אני רוצה למצות את כל האפשרויות שימנעו את זה" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום מסך)

בשעת שאלות שעורך ראש הממשלה נפתלי בנט, השיב ראש הממשלה לשאול גולשים ופתח ואמר כי כבר מעבר לרבע מיליון אנשים התחסנו במנה שלישית.

בהמשך דבריו אמר כי "הממשלה עובדת בצורה יעילה ועניינית. אני עשור בממשלות, ואני יכול לומר שזו הממשלה היעילה ביותר שאני מכיר".

בהתייחס לאפשרות הליכה לסגר בחגים אמר: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים. אנחנו דואגים למלאי חיסונים ולאלפי נקודות שניתן להתחסן בהן. יש שני קהלים שצריכים לצאת ולהתחסן: הקהל המבוגר שנמצא במצב פגיע מאוד, עם פי שישה רמת סיכון ממי שהתחסן, ומיליון האנשים בני 12 ומעלה שלא יצאו להתחסן. אני מבקש מכם: צאו להתחסן".

עוד אמר כי "הראשונים והיחידים בעולם שמחסנים בני 60 ומעלה, זו החלטה אמיצה שלא נעשתה בשליפה ולא חיכינו ל-FDA. היה פה ניהול סיכון. אנחנו צריכים עוד עשרה ימים כדי לראות את היעילות המדעית של החיסון השלישי. כרגע אפשר לומר: החיסון השלישי בטוח. מניח שאח"כ ננוע לבני 50 ומעלה, ואח"כ נדבר על גילים צעירים יותר".

"החיסון מצמצם בצורה דרמטית הדבקה, הידבקות ומצב תחלואה קשה. החיסון דומה לשפכ"ץ - מגן עליך עד גבול מסוים. לעתים צריך להטעין את החיסון מחדש".

בהמשך אמר כי הם "פועלים בצורה הכי נכונה בכל רגע ורגע. ניהול מגיפה הוא בצורה אדוקה וגמישה מאוד. אנחנו במגיפה אחרת לגמרי, ונהיה הראשונים שנדע מה היחס של החיסון מול הדלתא. ככל שיותר אנשים יתחסנו ונעטה מסיכות - הצורך בהגבלות יהיה קטן יותר".

"הוצאנו 200 מיליארד ש"ח על סגרים עד עכשיו, זה אומר 105,000 ש"ח לכל משפחה בישראל. כל מאמצינו זה להרחיק את ההגבלות כמה שניתן. לכו להתחסן".

במענה לשאלת 'כיכר השבת', שבימיו כשר ביטחון ביקש בנט להעביר את הסמכויות בעניין הקורונה למשרד הביטחון, וכעת הוא לא עושה כן, ענה בנט: "הדברים מנוהלים ברמה ממשלתית כוללת, עם שיתוף פעולה בין השרים השונים, כאשר חלק גדול מן הפעילות הוא ע"י משרד הביטחון. השרים עובדים בצורה מתואמת, והניהול הוא יעיל".

בנוגע לחינוך, אמר בנט: "המתווה המתוכנן לשנת הלימודים: מפעל בדיקות לבני 12 ומטה, בבית הספר היסודי, מתוך שאיפה שלא לבודד את כל הכיתה כמה שניתן. באשר לבתי הספר של בני 12 ומעלה - מתאמצים לחסן אותם. ננעל את המתווה ביום ראשון".

קורא לבני נוער להתחסן (מארק ישראל סאלם, פלאש 90)

בנט רמז לאפשרות לסגר בראש השנה שחל באיזור 1.9 ואמר: "הכי קל זה לעשות סגר, אבל אנחנו מכלים את עתידנו. אני לא אומר שלא נגיע לזה, אבל אני רוצה למצות את כל האפשרויות שימנעו את זה. יהיו פעולות נוספות מעכשיו עד 1.9 כדי למנוע סגר".

בנט התייחס גם להיעדרותם של השרים ליברמן ולפיד מישיבות הקורונה ואמר כי "דיוני הקורונה מתנהלים בצורה סדורה ויעילה. אני, לפיד וליברמן מתואמים בצורה מלאה גם בענייני הקורונה".

בנט: " אני, לפיד וליברמן מתואמים בצורה מלאה גם בענייני הקורונה". (יונתן זינדל, פלאש 90)

בקשר לדיווחים על מחסור בחיסונים אמר בנט "אנחנו יוצרים רצף חיסוני, ויש מלאי. אני מדבר כל יומיים עם ארבעת המנכ"לים, וכדי להרחיב את כוח האדם גייסנו את פיקוד העורף ואנחנו מתגברים כדי לעמוד בקצב. כל מי שמבקש - יתחסן".

עוד אמר בנט לגבי חיסיון דיוני קבינט הקורונה כי "נבחן את האפשרות להסיר את החיסיון מדיוני קבינט הקורונה".

"אם לא היינו מחייבים בדיקה לבני 12 ומטה רק מ-20.8 היינו צריכים לסגור את כל מוסדות התרבות. אי אפשר להסתכל על המגיפה רק מנקודת המבט של זן הדלתא, מכיוון שזה אירוע רב מערכתי, והמחשבה צריכה להיות גם על הביטחון, החינוך ועוד".

כשנשאל על השינויים שעורך השר לשירותי דת אמר בנט: "היום יש מונופול של ארגונים שלא תמיד פועלים בצורה ישרה - ולכן פתחנו את הכשרות לתחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר