סערה במפלגה

ניסיון לחסום עריקים בליכוד; "הצגה ילדותית"

מזכירות הליכוד, שהתכנסה היום, אישרה ברוב קולות את הצעת ישראל כץ לחסום עריקים ופעילי 'ימינה' לשמונה שנים. יו"ר המרכז תקף: "אין לזה משמעות, הצגה ילדותית" (פוליטי)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בכפר המכבייה ברמת גן התכנסה הערב (חמישי) מזכירות הליכוד ודנה, בין היתר, באפשרות חזרת עריקים למפלגה. ברוב קולות עברה הצעתו של ישראל כץ לחסום כל עריק מלחזור למפלגה למשך שמונה שנים.

לפי הדיווח של העיתונאי מיכאל שמש, מאחורי הקלעים הובילה החלטה זו לסערה במפלגה. יו״ר מרכז הליכוד חיים כץ זעם על ישראל כץ, יו"ר המזכירות שכינס היום את הישיבה שהחליטה לא לאפשר חזרה לעריקים, ואמר: "זו הצגה ילדותית של ישראל, אין להחלטה שום משמעות כי לפי חוקי הליכוד כי למזכירות אין סמכות אלא רק למרכז. ההחלטה לא בתוקף".

במרכז הוועדה עמדה הצעתו של ישראל כץ, מבכירי המפלגה ולשעבר שר האוצר, על תיקון חוקת הליכוד, כך שכל חבר במפלגה שעזב אותה ייחסם למשך שמונה שנים מלשוב אליה. במהלך הדיונים נשמעו קולות לחסום מלהיכנס למפלגה אף פעילי 'ימינה', שלטענת הקוראים בגינם הליכוד אינה בקואליציה.

בסופו של דיון, ברוב קולות, אושרה ההצעה בישיבת המזכירות, בגרסתה המחמירה, והיא תחול גם על פעילי ימינה. זאת בעקבות תוספת לחוקה כי לא רק מי שעזב את המפלגה לא יוכל לחזור אליה במשך 8 שנים, אלא גם מי שכיהן כראש ממשלה או שר בממשלה שהובילה את הליכוד לאופוזיציה - לא יוכל להצטרף אליה.

שניים התנגדו להחלטה ואילו אחד נמנע. בהתאם להצעת יו״ר המזכירות הוחרגה תנועת זהות של משה פייגלין מתוך ההחלטה בשל תמיכתה במפלגה בבחירות האחרונות.

במהלך הדיון התבטא ח"כ יואב קיש, כי חרף הטענות שיש לו על שרן השכל - שפרשה מהליכוד לטובת תקווה חדשה של גדעון סער - אם באמצעותה יוכלו להפיל את הממשלה, "אני אחזיר אותה לליכוד". ח"כ מיקי זוהר השיב לו: "בחיים לא, אני לא אתן לדבר כזה להתרחש".

במהלך ישיבת המזכירות התייחס ח"כ אבי דיכטר לפרסומים על העדרותם של ליברמן ולפיד מקבינו הקורונה, ואמר: ״מביך לשמוע שבסוגיה המרכזית במדינת ישראל בימים אלה (הקורונה), רה״מ החליפי ושר החוץ ושר האוצר פשוט לא מגיעים. מנהיג נמצא במקום שבו הבעיה המרכזית מתרחשת כדי לתת פתרונות. יותר מהעובדה שלפיד לא היה נוכח, היה מביך לשמוע את ההסבר שלו כי זה לא תחת תפקידו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר