משלוח ענק ינחת במוצ"ש

ביקורות על מחסור בחיסון השלישי; בנט מזים: "יש מספיק"

מאות אלפי חיסונים חדשים של חברת פייזר צפויים לנחות בישראל במוצאי שבת; בלשכת נפתלי בנט מזימים את הטענות על מחסור בחיסונים: "אין חשש, מטעמי חיסיון מספר מדויק לא מתפרסם" (ארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ברקע הטענות על מחסור בחיסונים, ועדויות מפי אזרחים שניסו לתאם תור לחיסון השלישי ונתקלו בתורים ארוכים, ראש הממשלה נפתלי בנט מבהיר הערב (חמישי) כי "יש בישראל מלאי חיסונים מספק, גם להווה וגם לצרכים העתידיים".

ראש הממשלה הוסיף כי "מספר משלוחים הגיעו בימים האחרונים, וכך יימשך". לשכת ראש הממשלה ציינה כי בנט עומד בקשר רציף עם מנכ"ל חברת פייזר, לצד שר הבריאות ובכירי משרדו, ו"אין חשש למחסור בחיסונים". יחד עם זאת אמרו כי "מטעמי חיסיון, מספר החיסונים המדויק אינו מתפרסם".

לפי הדיווח הערב במהדורה המרכזית של ערוץ 12, במוצאי שבת הקרובה יגיעו לישראל מאות אלפי חיסונים של חברת פייזר, כך שיהיו מספיק חיסונים בישראל לכל מי שירצה להתחסן.

כזכור, וכפי שפורסם ב'כיכר השבת', בכירים בקופות החולים טוענים כי "משרד הבריאות שולח משלוחי חיסון מצומצמים ומדודים מאוד". עוד טועני הבכירים כי המשרד גם מווסת את מספר התורים - מה שמביא לעיכובים בתורים של כמעט חודש.

הבכירים אמרו כי "משרד הבריאות סופר לנו כל מנה" והשוו לגלים קודמים: "בגלים הקודמים היה שפע של חיסונים ויכולנו לדחוף תורים כמה שנרצה. כיום המשרד מבקש לדעת מראש כמה בדיוק אנחנו רוצים". עוד אומרים הבכירים כי כללית וקופות חולים נוספות נמנעות להקים מתחמי חיסון, מכיוון שעדיין לא ידוע מתי יגיעו מנות נוספות לארץ.

כך למשל זוג מבוגרים סיפר ל'כיכר' כי ניסו לקבוע תור לחיסון שלישי - והתאריך שניתן להם הוא יותר מחודש קדימה. "התלבטנו הרבה לפני שקבענו תור" אמר. "אבל אחרי הרבה מחשבה החלטנו בכל זאת ללכת להתחסן, אחרי שהבנו את החשיבות הגדולה". עוד אמרו: "אנחנו לא מבינים למה קוראים לכולם לקבוע תורים לחיסון כשבכלל אין תורים חדשים".

במסיבת העיתונאים שערך היום, התייחס בנט לדיווחים על מחסור בחיסונים, ואמר: "אנחנו יוצרים רצף חיסוני, ויש מלאי. אני מדבר כל יומיים עם ארבעת המנכ"לים, וכדי להרחיב את כוח האדם גייסנו את פיקוד העורף ואנחנו מתגברים כדי לעמוד בקצב. כל מי שמבקש - יתחסן".

הוא הוסיף וכרך בין אפשרות ההליכה לסגר בחגים למספר המתחסנים. "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים", אמר בנט. "אנחנו דואגים למלאי חיסונים ולאלפי נקודות שניתן להתחסן בהן. יש שני קהלים שצריכים לצאת ולהתחסן: הקהל המבוגר שנמצא במצב פגיע מאוד, עם פי שישה רמת סיכון ממי שהתחסן, ומיליון האנשים בני 12 ומעלה שלא יצאו להתחסן. אני מבקש מכם: צאו להתחסן".

עוד אמר כי "הראשונים והיחידים בעולם שמחסנים בני 60 ומעלה, זו החלטה אמיצה שלא נעשתה בשליפה ולא חיכינו ל-FDA. היה פה ניהול סיכון. אנחנו צריכים עוד עשרה ימים כדי לראות את היעילות המדעית של החיסון השלישי. כרגע אפשר לומר: החיסון השלישי בטוח. מניח שאח"כ ננוע לבני 50 ומעלה, ואח"כ נדבר על גילים צעירים יותר".

"החיסון מצמצם בצורה דרמטית הדבקה, הידבקות ומצב תחלואה קשה. החיסון דומה לשפכ"ץ - מגן עליך עד גבול מסוים. לעתים צריך להטעין את החיסון מחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר