תוצאות עגומות לרה"מ

סקר: ירידה מגמתית בשיעור התמיכה בתפקוד בנט בקורונה

מה חושב הציבור על סגר בחגי תשרי? כמה יצייתו לו אם אכן יקרה? איזה ציון מעניק הציבור לבנט על תפקוד ממשלתו בקורונה, וכמה יפשילו את ידיהם לחיסון שלישי? • סקר (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שוב תוצאות עגומות לראש הממשלה נפתלי בנט בסקר בקרב דעת הקהל. רוב בציבור הישראלי, 54%, סבור כי הממשלה בראשותו מתנהלת רע במשבר הקורונה. כך עולה מסקר שערך מנו גבע ופורסם הערב במהדורה המרכזית של ערוץ 12. מנגד, 37% ממשתתפי הסקר סבורים שתפקוד הממשלה של בנט טוב בקורונה. 9% השיבו שאינם יודעים.

תוצאות הסקר מצביעים על ירידה מגמתית באהדת הציבור לממשלת בנט. לשם השוואה: לפני שבועיים עמד מספר המעריכים כי הממשלה מתמודדת טוב בקורונה על 49%. לפני שבוע עמד המספר על 39%, וכעת המספר יורד שוב ועומד רק על 37%. זאת, כשברקע אפשרות של סגר בחודש תשרי.

עוד נשאלו המשתתפים בסקר "עד כמה הממשלה אחראית למצב התחלואה". גם בשאלה הזו הרוב, 51% סבר, כי "במידה רבה". 44% סבורים כי במידה מועטה או כלל לא, ואילו 5% השיבו שאינם יודעים.

המשך הסקר עסק בשאלה אם יש להטיל סגר על הציבור במצב התחלואה הנוכחי. הרוב, 46% השיבו כי לא צריך. 40% ממשתתפי הסקר סבורים צריך. פילוח העונים להשתייכות פוליטית מעלה כי רוב בימין שבור שיש להטיל סגר, ואילו רוב במרכז שמאל סבורים שאין צורך. המגמות הללו נשמרות גם מתקופת נתניהו.

נוסף על כך, נשאלו המשתתפים בסקר אם יצייתו לסגר במידה וכזה יתקיים. רוב מוחץ, 78% השיבו שכן. 11% השיבו שלא. מספר דומה השיבו שאינם יודעים.

בשאלה מי כראש ממשלה טוב יותר, התוצאות דומות לסקר האחרון. בנימין נתניהו עם 44% - כמעט פי שניים מאחוזי התמיכה בבנט, 24 אחוז. 26% סבורים שאין הבדל ואילו 7% השיבו שאינם יודעים.

שאלה מעניינת נוספת שנבדקה בסקר היא האם אזרחים מתחת לגיל 60 ייעתרו לקבל את החיסון השלישי כנגד קורונה. התוצאות העלו כי רוב מוחץ בציבור, 64%, השיבו שכן. רק 10% השיבו שלא. 8% השיבו שאינם יודעים. מדובר במספרים גבוהים ביחס להיעתרות בתקופה זו לפני חיסון המנה הראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר