"פגיעה בחופש התפילה"

הקבינט אישר את הרחבת ה'תו הירוק'; בתי הכנסת - הוחרגו

בתי הכנסת הוחרגו מההגבלות החדשות שיתחילו ביום ראשון, עם הרחבת ה'תו הירוק' • איווט ליברמן ושרים נוספים בקבינט - התנגדו • בכיר במשרד הבריאות על הסגר המסתמן: "יהיה הדוק" (קורונה)

שלמה מן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

זעם בקבינט הקורונה לאחר שבתי הכנסת הוחרגו מהרחבת התו הירוק שאושר הערב (חמישי) בידי השרים. לפי התקנות החדשות התו הירוק יחול רק על בתי כנסת שיש בו למעלה מחמישים מתפללים.

שר הבריאות ניצן הורביץ הסכים להחרגה, אולם שרים אחרים, שלטענתם לא עודכנו על כך מראש, זעמו. בין השרים שהתנגדו - אביגדור ליברמן, יפעת שאשא ביטון ואורנה ברביבאי.

החרגת בתי הכנסת נעשתה בעקבות חוות דעתו של היועמ"ש, שהועברה באמצעות המשנה שלו, ולפיה אי הרחבת התו הירוק גם בבתי הכנסת תהווה פגיעה ב"זכות החוקתית של חופש התפילה".

ההרחבות, שאותן כאמור אישרו השרים הערב, בשיחה טלפונית, יחלו ביום ראשון הקרוב, באולמות וגני האירועים, במסעדות, מכוני כושר, בתי מלון וכנסים.

במקביל נמשכים הדיונים בקבינט על הטלת סגר בחגי תשרי. לפי הדיווח ב-N12, בכיר במשרד הבריאות טוען כי הסגן המסתמן יזכיר את שני הסגרים הראשונים. "הכוונה היא לסגר הדוק, שכולל את סגירת המסחר ומערכת החינוך, עם הגבלת מרחק של 1,000 מטרים מהבית. רק מקומות עבודה חיוניים יפעלו, ותחול מגבלת התקהלות קשיחה של עד 5 אנשים בחלל סגור ועד 10 אנשים בשטח פתוח", צוטט הבכיר.

בנט רמז היום, במסיבת העיתונאים שמסר, לאפשרות לסגר בראש השנה שחל באיזור 1.9 ואמר: "הכי קל זה לעשות סגר, אבל אנחנו מכלים את עתידנו. אני לא אומר שלא נגיע לזה, אבל אני רוצה למצות את כל האפשרויות שימנעו את זה. יהיו פעולות נוספות מעכשיו עד 1.9 כדי למנוע סגר".

הערב הבהיר ראש הממשלה בנט, ברקע הביקורות הנשמעות על מחסור בחיסונים, כי "יש בישראל מלאי חיסונים מספק, גם להווה וגם לצרכים העתידיים". ראש הממשלה הוסיף כי "מספר משלוחים הגיעו בימים האחרונים, וכך יימשך". לשכת ראש הממשלה ציינה כי בנט עומד בקשר רציף עם מנכ"ל חברת פייזר, לצד שר הבריאות ובכירי משרדו, ו"אין חשש למחסור בחיסונים". יחד עם זאת אמרו כי "מטעמי חיסיון, מספר החיסונים המדויק אינו מתפרסם".

לפי הדיווח הערב במהדורה המרכזית של ערוץ 12, במוצאי שבת הקרובה יגיעו לישראל מאות אלפי חיסונים של חברת פייזר, כך שיהיו מספיק חיסונים בישראל לכל מי שירצה להתחסן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר