זעזוע בסאדיגורה

ספרי הקודש של הרבי זצ"ל וחפציו האישיים והנדירים, נבזזו

אחרי גניבת כסאו של הרבי זצ"ל בשבוע שעבר, הגבאים בסאדיגורה נדהמו לגלות שארונות בחדרו של הרבי, ובהם חפצי ירושה יקרים, נבזזו. גורמים בחסידות ל'כיכר השבת': "נמצא את האחראים" (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

דרמה בחסידות סדיגורה. גבאים שנכנסו לסדר את קומת קבלת הקהל של הרבי ה"עטרת ישראל" זצ"ל גילו לתדהמתם כי ספרי הקודש של הרבי מפוזרים על הרצפה. בנוסף גילו כי הארונות בחדר נבזזו ורוקנו מחפציו האישיים של הרבי זצ"ל, כולל ספרי הקודש שבהם למד, חפצי ירושה יקרי ערך, בהם כתבי יד מאדמור"י רוז'ין לדורותיהם.

עוד גילו הגבאים בתדהמה כי חדרי הגבאים על ציודם האישי, וכן חומר ארכיון רב ערך, נגנב ואיננו.

הדבר מגיע לאחר גניבת כסאו של הרבי ה'עטרת ישראל' זצ"ל מסאדיגורה בשבוע שעבר, בערב יום היארצייט הראשון להסתלקותו, כפי שפורסם ב'כיכר השבת'. בעקבות גניבת הכיסא החליטו גורמים בעמותת בית המדרש סאדיגורה בבני ברק לאבטח את המקום מסביב לשעון - כולל את קומת קבלת הקהל של הרבי זצ"ל, במטרה -לדבריהם - לעשות סוף "להפקרות ששררה במקום במשך השנה האחרונה".

ל'כיכר השבת' נודע כי גורמים בעמותה פנו לייעוץ משפטי אשר קבע כי העמותה רשאית, וזה אף מחובתה, לוודא כי המקום ישמש אך ורק את מטרותיו הציבוריות. אשר על כן הוחלט לאבטח מחדש את כל הכניסות לבניין, כולל את קומת חדרי הרבי זצ"ל, תוך כוונה שהמקום ינוהל מהיום והלאה כפי שהיה בחיי הרבי זצ"ל.

כאמור, כאשר נכנסו הגבאים לסדר את קומת קבלת הקהל, הם נדהמו לגלות את ביזיון הקודש כשספרי הקודש של הרבי מפוזרים על הרצפה, ובנוסף את הארונות מרוקנים מחפציו האישיים של הרבי זצ"ל, וכן שציוד אישי וחובר ארכיו ורב ערך נגנב מחדרי הגבאים.

יצוין כי כבר בעבר נגנבו מחדרו של הרבי חנוכייה וקערת ליל הסדר עתיקים שמיוחסים לאדמו"רי רוז'ין, אך אז בהוראת הרבי נמנעו אנשי הוועד העליון של החסידות מביצוע צעדים משמעותיים, ובמקום זאת הם פעלו לסגירת חלק מעזרת הנשים, שם הוקם חדר קבלת קהל, ואף מקווה חדש עבור הרבי, שנבנה באמצעות נדיבי החצר, במקום המקווה הקיים שבו השתמש הרבי זצ"ל.

גורמים בעמותה אומרים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הם יפעלו בנחישות כדי למצוא את האחראים למעשי הביזה ולמצות עמם את הדין.

עוד הם מוסיפים כי מהיום והלאה הם לא יאפשרו יותר לאף גורם פרטי להשתלט על קומת החדרים בבניין שמהווה לטענתם חלק בלתי נפרד מנכס ציבורי שמיועד לשמש אך ורק את צרכי חסידות סאדיגורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר