הבעל / האישה מבזבזים בלי הכרה? קחו ממנו עצה

הידברות בחיי נישואין היא תמיד טובה, בוודאי כשעוסקים בעניינים כספיים. אך עליכם לנהוג במשנה זהירות כשאתם מדברים עם הפרטנר/ית שלכם על הרגלי ההוצאות שלהם, אז הנה טיפ בשבילכם (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

זוגות שמשוחחים באופן קבוע על כספים, נמצאים בדרך כלל במקום טוב, צעד אחד לפני כל השאר... אך עדיין עליכם לנהוג בזהירות יתרה כשאתם מדברים עם בן / בת הזוג שלכם על הרגלי ההוצאות שלהם, במיוחד כאשר אתם מחשיבים את עצמכם כבעלי האחריות הגדולה יותר בנושא הזה בקשר שלכם.

למעשה, לדברי פרייה מלני, מייסדת ומנכ"לית חברה לתכנון פיננסי לאנשי מקצוע צעירים, יש משפט אחד שאתם צריכים להוציא לחלוטין מהלקסיקון שלכם: האם את/ה *באמת* צריך/ה את זה?

הנה הסיבה לדבר ומה כדאי לומר במקום זאת:

הבעיה? זה פסיבי-אגרסיבי. לפי מלני, השאלה הזו היא הוגנת ואולי אפילו מוצדקת, אבל אם אתם מראים דאגה לגבי הדברים שהשותף/ה שלכם מוציא עליהם כסף, זה עלול להתפרש בטעות כביכול אתם לא סומכים עליו/ה. במקום זאת…

השתמשו בפרטים. קשרו בין הרכישות שמפריעות לכם לבין המטרות הפיננסיות המשותפות שלכם, כזוג: "האם אתה צריך את חגורת העור היוקרתית הזאת יותר ממה שאנחנו צריכים לחסוך לטיסה לחתונה של אחיינית שלך בחורף?" במילים אחרות, אתם שואלים: האם תרגיש בנוח שהרכישה הזו תפריע למימוש המטרה האחרת שסיכמנו ביחד שהיא חשובה?

חשבו על התמונה הגדולה ואל תהיו קטנוניים. כן, רכישות פעוטות מצטברות בסוף. אבל אם יש לכם תקציב מסוים ואתם בדרך הנכונה להגשמת המטרות הגדולות שלכם (כלומר, כל החשבונות משולמים בזמן, אתה תורמים לחסכון וכו'), לכל אחד יהיה את החופש להוציא כסף על הפריטים שהוא רוצה. במילים אחרות, רכישה אחת (מגוחכת) של גבינה בסך 50 שקלים כנראה לא תיצור הבדל גדול. אבל אם השותף שלכם הופך את הגבינה בסך 50 שקלים להרגל שבועי, תוכלו להתייחס לאופן שבו הפזרנות הזו עולה בקנה אחד (או שלא) עם התוכנית הפיננסית הכוללת שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר