סדקים בצמרת הליכוד?

ח"כ ישראל כץ: "בגלל ביבי וגנץ אין תקציב"

שר האוצר לשעבר בממשלת נתניהו-גנץ, ובכיר הליכוד ישראל כץ תקף כי האשמים באי העברת תקציב המדינה הם רה"מ לשעבר נתניהו וגנץ. "כולנו נקלענו לוויכוח" אמר (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
כץ (צילום: פלאש 90)

יורה לכל הכיוונים: במהלך ריאיון שערך שר האוצר לשעבר, ישראל כץ מהליכוד, תקף ואמר כי "בגלל ביבי וגנץ אין תקציב. אני נקלעתי וכולנו נקלענו לוויכוח על הרוטציה תוך כדי התקציב".

בריאיון שהעניק כץ לרדיו 103 ולשדרנים אראל סג"ל ודוד ורטהיים, אמר כץ כי ההסכם הקואליציוני "כלל סעיף אחד מטורף שאומר שאם התקציב לא עובר אין רוטציה". לדבריו, "תקציב חד שנתי, דו שנתי - גנץ חשב שהוא נלחם, מבחינתו בצדק, כי הוא רוצה לקיים את הרוטציה - ובזה הוא לכד את התקציב. השיתוק הפוליטי מנע את העברת התקציב".

בהמשך דבריו תקף את מחליפו במשרד האוצר ואמר כי "לא הייתה שום סיבה כלכלית להעלות מסים. באופן פוליטי לחלק עשרות מיליארדים זה לא נקרא סיוע למגזר הערבי, זה נקרא שוחד ומנהל לא תקין. כאן כמובן שהיועמ"ש לא מתערב והתקשורת עוד תוקפת אותנו".

"נקבו למנסור עבאס בסכום והוא מחליט לאיזה משרד הוא מעביר תקציבים. זה דבר חסר תקדים ומראה לאן הידרדרנו - למטרות אנטי ציוניות ולהלבנת ישובים בדואיים לא חוקיים".

מיכאל שמש מדווח: כץ אמר בשיחות סגורות - "אני צריך להוביל את הליכוד". ארכיון (באדיבות: חדשות הערב, כאן 11)

עוד אמר כץ על התקציב החדש כי "הגישו חוקים של רפורמות שהכנתי, אך פשוט שפכו על זה מסה של העלאות מיסים וגזרות. זה עיוות לחלוטין את התוכנית, לכן קראתי לזה מס עבאס - הוא מחליט איך הדברים מתנהלים, זה חסר תקדים ומראה לאן הידרדרנו. עבאס הסולטן מחלק כספים".

"היה תקציב קורונה שהוביל לגירעון, וכולו הלך לסיוע לעסקים, לעצמאים ולמובטלים. לצערי, אני לא רואה היערכות של הממשלה לסגר בחגי תשרי. הטילו מיליארד שקל עלות על אנשים שצריכים ללכת לרופא מומחה, כאילו כדי לחזק את הרפואה הציבורית. אף אחד לא יפסיק ללכת לרופא. כל הדברים האלה נערמים".

בימיו כשר אוצר, כץ לא נמנע מעימותים עם בכירי המשרד, אותם כינה 'פקידים', וגם כעת, תוקף ואומר על אגרת הגודש במרכזי ערים גדולות כי "התנגדתי לדבר הזה גם כשר תחבורה וגם כשר אוצר. פקידי האוצר לא דואגים לתחבורה, הם רוצים להכניס יותר כסף לקופת המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר