היסטוריה ואקטואליה

'חילוני איים על חרדים'? איכא דרכא אחרינא

האם החילוני שאיים על חרדים ב'בוסתן הגליל', הוא מקרה קיצוני או אירוע שמעיד על הכלל? ישראל שפירא חוזר אל הסיורים שהוביל בערים החרדיות - כהוכחה ניצחת (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
חילונים מסיירים בבני ברק (צילום: ישראל שפירא)

האירוע במושב 'בוסתן הגליל' בו קילל אזרח חילוני חרדים שבאו לבחון נכס שמוצע למכירה במושב, הופץ ברשתות החברתיות ועורר סערה רבתי. בהמשך, פורסם ב'כיכר השבת': 'החילוני שקילל ואיים על החרדים - עוכב לחקירה'.

מתברר, שלמרות הכל, עם ישראל נשאר תקוע בגלות, וכפי סיבת חורבן בית המקדש השני בעוון שנאת חינם, כך בימינו רח"ל.

ברם, נראה שהמקרה חרג מהפרופורציות, שכן, ה'חילוני' שעורר את האירוע החריג בבוסתן הגליל, הינו נקודה שולית מתוך הציבור החילוני, כך גם הציבור החרדי, רובו ככולו, אין לו בעיה ש'חילונים' מגיעים לסיורים בשכונות חרדיות. מסתבר שבודדים (אם בכלל) יתנהגו כאותו 'חילוני' מבוסתן הגליל שקילל את החרדים, במקרה ש'חילוני' יבוא לקנות דירה בשכונה חרדית.

כותב השורות הוביל וארגן מאות מפגשים של קהל ישראלי, עם ציבור חרדי בתוך השכונות חרדיות בירושלים ובבני ברק. בממוצע, בכל סיור, המטייל ה'חילוני' נתקל במאות ואלפי חרדים שמאירים פנים למבקרים, זולת 'חרדי קיצוני' אחד בודד שצועק ומצווח על קבוצת החילונים שמגיעים לשכונתו, שלדבריו 'מטמאים אותה'.

'חרדי קיצוני' צועק על קבוצה 'חילונית' שהגיע למפגש בשכונת מאה שערים בפורים תש"פ, שארגן והוביל ישראל שפירא; נשים לב להלם שפוקד את העומדים מאחוריו (צילום: ידין גלעדי)

כותב השורות הוביל מפגש של קהל ישראלי על חסידות גור שבתקשורת ה'חילונית' נהוג להציגה כקיצונית. נכנסנו לבית אירוח של משפחה גוראית שם המארחים שוחחו עם המבקרים שיחה לבבית.

קבוצה ישראלית מתארחים בבית משפחה גוראית במפגש שארגן והוביל ישראל שפירא (צילום: הודיה אלתר מדרשת ראשית ירושלים)

כמו כן ארגן כותב השורות מפגש של קהל ישראלי עם עולם התורה הליטאי, במסגרתו התארחנו בבית משפחת אברך עם 14 ילדים, ואח"כ ביקרנו בישיבת מיר אצל המשגיח הגה"צ רבי בנימין פינקל.

קבוצה ישראלית אצל המשגיח הגה"צ רבי בנימין פינקל במפגש שארגן והוביל ישראל שפירא (צילום: ישראל שפירא)
קבוצה ישראלית בבית אשת אברך ל-14 ילדים במפגש שארגן והוביל ישראל שפירא (צילום: ישראל שפירא)

במקביל נערכו סיורים בבני ברק, תחת הכותרת 'מגוגל לקוגל', בו נחשף הקהל הישראלי על עולם התעסוקה ההייטק והחסד החרדי, וכמובן זכה לאכול טשולנט, קוגל, חלות ומאכלים יהודים.

קבוצה ישראלית במפגש בעיר בני ברק מאזינים לגב' אודיה גואטה מנהלת קהילת ביזנסט לעסקים חרדיים במפגש שארגן והוביל ישראל שפירא (ללא קרדיט)

במסגרת סיור כזה ביקרנו ב'מרכז אחים' ברחוב רבי עקיבא, הקהל הישראלי האזין להרצאות על המגזר החרדי מאת מובילי דעת קהל חרדים, ואח"כ יצא לרחוב רבי עקיבא לראות חנויות, שטיבלאך, חנויות ספרים, קופות צדקה וכו'.

הרחוב העמוס בכל רגע נתון באלפי חרדים האירו פנים למבקרים, זולת תושב אחד שצעק על הקבוצה ה'חילונית': "תסתלקו משכונתנו, שיקצע'ס", וכו'.

אמתי סבג מנהל מרכז אחים בני ברק מרצה לקבוצה ישראלית אודות העיר בני ברק בסיור שארגן והוביל ישראל שפירא (צילום: ישראל שפירא)
(צילום: ישראל שפירא)

אתם מבינים? מתוך מאות ואלפי חרדים ברחוב רבי עקיבא בב"ב וגאולה בי-ם, אחד צווח! ברור לכל בר דעת שהמצווח יקבל את הכינוי 'חרדי קיצוני'. אם כן מדוע אותו חילוני מ'בוסתן הגליל', לא יקבל את התואר 'חילוני קיצוני'?

כלום, דינו שונה מ'חרדי קיצוני' ממאה שערים שגוער בקבוצות ה'חילוניות' שמבקרים בשכונתו שמכונה אצל כלל המגזר החרדי כ'קיצוני'?

העיקרון שמוביל את כותב השורות ואת שולחיו במלאכת הקודש של הנגשת הציבור החרדי לקהל הישראלי ולא דרך הטלוויזיה, הוא להציגם בעיניים אמיתיות, ובכך להרבות אהבת חינם וקירוב הגאולה.

אהרון אולמן מתנדב בארגוני חסד רבים במפגש שארגן והוביל ישראל שפירא (צילום: ישראל שפירא)

הציבור כולו מהמגזר הכללי והחרדי צריך להוקיע את ה'קיצונים' משולי המגזרים שמרשים לעצמם לשמר את ה'שנאת חינם' משלהי בית שני, ובגללם מתעכבת הגאולה השלימה.

  • לתגובות, מפגשים וכו', נא שלחו דואר אלקטרוני: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר