טור דעה

"הרבנית" והחרדים // ישי לפידות

'הרבנית' לא חגגה בבני ברק והיא לא ביקשה הכרה מ"משמרת הקודש והצניעות". זה היה אירוע של אנשים מבתים חרדיים שנמצאים במציאות קצת אחרת ועדיין לא מוותרים על בית אבא… (דעה)

ישי לפידות | כיכר השבת |
ישי לפידות (צילום: כיכר השבת)

הכי קל זה להתחיל מהסוף:
אם שני צעירים מחליטים להשקיע ולהרים פרוייקט רכילותי על המגזר החרדי כנראה שהם יודעים שיש למוצר הזה קליינטים…

אבל זה קל מידי, אז בוא ונפתח קצת את העניין:

הציבור החרדי גדל בקצב מואץ.

הגידול הטבעי המבורך ותופעת החזרה בתשובה הביאו לכך שהחרדים מכפילים את מספרם מידי 16 שנה.

כתוצאה ישירה מכך, השוליים שפעם היו צרים עד מאד, התרחבו וגדלו והגוונים התרבו.

הנתונים הללו הביאו לכך שישנו היום ציבור גדול של משפחות המצויות בתוככי החרדיות, אך מרשים לעצמם לנהוג מיני מנהגים אחרים. (אני כמובן לא נכנס לעניין השקפתי והתורני בסוגיה, גם לא ללגיטימציה ולנכונות שיש בכך, רק מציין עובדות).

השילוב של המציאות הזו עם כניסת האינטרנט והמסכים לחיינו (במיוחד בתקופת הקורונה, אך עוד לפני) יצרו כמה וכמה מציאויות חדשות שטרם היו: "מובילות חברתיות", "כוכבות רשת" וגיבורי תרבות מהציבור החרדי שדיגלן לאו דווקא לימוד והסתופפות בהיכלי הישיבות.

ראוי לציין ומיד: מהיכרותי חלק מהדמויות, אין ספק כי כאידיאל, ברור לכולם/ן שפסגת ההישגים הינו עולם התורה. תאוות ליבם של אלה שהתחנכו בעולם החרדי הייתה ותהא למצוא חתן בן תורה אמיתי ונכון או כלה מבית של תורה.

ובכל זאת נהר החיים הגועש, ושטף התרבות המערבית שמנסה להטביע את כולנו הצליחו להציב כאן מציאות חדשה שנוגעת בחלקים מסוימים של הציבור החרדי המודרני.

בדיוק לוואקום הזה, נכנס הפרויקט ששמו "הרבנית" - אתר רכילותי משעשע שלא לוקח את עצמו ברצינות ומקפיד לבשר למינויו על המתחדש בתחום ועל חידושים והתרחשויות בסצנה.

האם דיווחי "הרבנית" מתאימים למשפחות של אברכי כוייללים - לחלוטין לא!!

האם הסצנה החדשה הזו כולה ראויה ונכונה למשפחות המנותקות ממסכים וסמארטפונים באורח קבע - ברור שלא!!!

אבל אם יוצרי הרבנית החליטו להוציא לאור את עמוד האינטרנט הפופולרי הזה, הם כנראה בדקו והבינו כי יהיה לו ביקוש ושיש משפחות ודמויות בציבור שהרחיבו את גבולות ההתעניינות ומאווים

זו בדיוק הסיבה שכל הרעש והסערה סביב אירוע חגיגות השנה של "הרבנית" היו מיותרים ומוגזמים.

האירוע היה מיועד לאנשים/נשים שמתאימים לאירוע מסוג זה. חלקם מגיעים מידי פעם גם לאירועים דומים במגזר החילוני. וככלל, מי שדיווחי "הרבנית" מדברים אליו או מעניינים אותו, מתאים לו היה בצורה כזו או אחרת להיות שם.
מי שמתוקף תפקידם (זמרים, מפיקים, מובילות חברתיות ואושיות רשת) היו מחוייבים להכיר טוב למפיקי "הרבנית" על הפרסום והיחצנות מגזריים, גם להם היה כנראה נכון להגיע ולחלוק כבוד.

ומי שלא היה מתאים לאירוע, בוודאי לא בא, גם לא הוזמן…

"הרבנית" לא חגגה בתוככי בני ברק, היא גם לא ביקשה לעצמה הכרה מ"משמרת הקודש והצניעות".

יוני קדם ואיציק אוחנה באו וניצלו מומנטום של תקופה ודור שחלקו אוהב (ואולי אפילו זקוק) לתרבות מאד מסויימת ושעדיין תהייה (יחסית) באזור המוגדר שלו.

אירוע חרדי - זה ממש לא היה, גם לא בהגדרה!

אירוע חגיגת שנה ל"רבנית" היה בעיקר אירוע של אנשים מבתים חרדיים שנמצאים היום במציאות קצת אחרת, שבוחרים להעביר זמן הווי בצורה שונה ועדיין לא מוותרים על בית אבא…

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר