בניסיון להעביר את התקציב החדש

בקואליציה מנסים "לשחד" את 'המשותפת' - לרשת ביטחון

ברקע התפרצות הקורונה והחשש כי תקציב המדינה החדש ייהפך לפחות רלוונטי, בקואליציה רוצים לבטח את העברתו ומשוחחים עם עודה וטיבי • מאמץ להגיע להסכמות בגזרת הוועדות (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
טיבי ובנט (צילום: פלאש 90, עמית שאבי, פול)

דוהרים לתקציב החדש: ראש האופוזיציה בנימין נתניהו צוטט אומר ש"הדבר שיפגע בשלמות הממשלה זה סגר רביעי". יו"ר הליכוד רואה את המחלוקות הפנימיות בממשלה, בין ראש הממשלה נפתלי בנט, שמנסה להכין את הקרקע לסגר, לשר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושרים נוספים, שמתנגדים.

החשש העמוק בממשלה, חשש הולך ומעמיק ברקע העלייה הדרמטית בתחלואה ובמספר המאושפזים הקשים, היא שתקציב המדינה ל-16 החודשים הקרובים ייהפך לפחות מעשי עוד לפני שיאושר בכנסת. במצב ובו ישראל תיאלץ ללכת לסגר, אחוז המובטלים יזנק שוב והכנסות המדינה ממסים תרדנה, כך שתכנוני הממשלה ייעצרו במשוכת המציאות.

על אף כל זאת, בקואליציה רוצים להבטיח את העברת התקציב בלי קשיים נוספים, מעבר לאלו שישנם. בכירים בקואליציה, בהם השר זאב אלקין ויו"ר הקואליציה עידית סילמן, מנהלים משא ומתן ארוך עם הרשימה המשותפת, שתצביע בעד התקציב או לפחות תימנע, עניין שיקנה אורך רוח משמעותי לממשלה. היום (שלישי) פורסם בגלי צה"ל כי בימים האחרונים, בזמן פגרת הקיץ של המשכן, חלה התקדמות בשיחות.

ע"פ הדיווח, הקואליציה תתמוך בחוק החשמל של הרשימה המשותפת, שמאפשר חיבור לחשמל גם לבתים ללא אישורי בנייה, כאלו יש רבים בחברה הערבית, ועוד דברים משניים, זאת בתמורה לתמיכה או הימנעות בהעברת התקציב.

ישראל בכר: 'אחמד טיבי יקבע את גורל ממשלת בנט-לפיד'

יש לציין כי בתוך הקואליציה ישנם שלא מאושרים משיתוף פעולה פומבי עם המשותפת, בהן סיעות רע"מ, שנאבקת על הפופולריות בחברה הערבית, וחלקים בתקווה חדשה.

בתוך כך, בגזרה נוספת חל שינוי: לאחר שבג"ץ נתן אתמול לקואליציה ולאופוזיציה שבועיים להגיע להסכמות באשר למבני הוועדות, אחרי שהקואליציה קידמה את אישורן ללא הסכמת האופוזיציה, היום צפויה לפנות יו"ר הקואליציה עידית סילמן למרכז האופוזיציה יריב לוין מהליכוד, בניסיון ליצור הידברות מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר