"רצינו תקדים"

ח"כ בליכוד מודה: העתירה לבג"ץ? כדי להשיב לשמאל

ח"כים בליכוד התלוננו על חלוקת הוועדות בין הקואליציה לאופוזיציה, והיום, במהלך דיון שנערך בכנסת, יואב קיש מודה: המטרה - להחזיר לצד השני כשהליכוד תשוב לשלטון (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יואב קיש, היום בדיון (צילום: ערוץ כנסת)

מחלוקת רבה הייתה בליכוד בשאלת היחס להתנהגות, הברוטלית לדעתם, של הקואליציה ביחס חלוקת ראשי הוועדות ומספר החברים בהן. כזכור, הקואליציה, על אף שהיא גדולה מהאופוזיציה בשני חברים בלבד (ועמיחי שיקלי המתנדנד), שיבצה 15 חברי כנסת מטעמה בראשות ועדות, לעומת 3 לאופוזיציה. גם מספר החברים בכל ועדה גדול לאין שיעור מהיחס האמיתי בכנסת.

חלק, בראשם מרכז האופוזיציה ויו"ר הסיעה יריב לוין, טענו כי אסור לפנות לעזרה מבג"ץ בשום פנים ואופן, כפי שבליכוד זעמו בימיהם בשלטון על פניות האופוזיציה לבג"ץ. לעומתם, היו שטענו שצריך, בהם יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן, ואף בסופו של דבר הגישו תביעה עצמאית, שלא בשם המפלגה.

בשיחות סגורות הסבירו ח"כים בליכוד שהמטרה היא לא שבג"ץ אכן יתערב ויסייע לליכוד לקבל חברי ועדות נוספים, אלא כדי שבג"ץ לא יתערב, וכך בעתיד, כשמפלגתו של בנימין נתניהו תשוב לשלטון, היא תוכל להשיב למי שכעת יושב בקואליציה.

היום (שלישי), בדיון בוועדת הכנסת שדן בתיקון תקנון הכנסת, הודה בכך ח"כ יואב קיש מהליכוד: "הלכנו לבג"ץ כדי לקבל תקדים, לא בגלל שחשבנו שנקבל סיוע מבית המשפט. להבא, סיעת יש עתיד תקבל 5 חברים בוועדה למעמד האישה", הצהיר ותקף: "אתם עושים מעשה מושחת שהוא לא פחות משוחד פוליטי, ובניגוד לחוות הדעת של הייעוץ המשפטי של הכנסת".

במהלך הדיון היום בוועדת הכנסת

ח"כ בועז טופורובסקי, סגן יו"ר הקואליציה, השיב: "החוק הנורווגי כמו חוקים תקדימיים מסוכנים אחרים, כגון חוק המצלמות, חוקקו ע"י הליכוד. כך ועדת הכלכלה נלקחה לאופוזיציה ע"י הליכוד. אם כי מספר הוועדות גדול מידי".

יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, שיתפה בשיחות שקיימה עם הליכוד טרם השבעת ממשלת בנט-לפיד: "אם הייתי רוצה יכולתי להיות היום שרת הבריאות ולא רק יו"ר ועדת הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר