ד"ר מארגון הבריאות

"העולם נושא עיניו לחיסון השלישי בישראל"

ד"ר דורית ניצן מארגון הבריאות העולמי, אומרת ש"הפחד שלנו שיהיה וריאנט שלא יגיב יפה לחיסונים כמו שאנחנו רוצים". "אנחנו לומדים עם ישראל, ומישראל", הוסיפה ניצן (קורונה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock, RaffMaster)

בישראל החלו לחסן את קבוצות הסיכון במנה שלישית (בוסטר) אך ישראלים רבים מודאגים. האם בטוח להתחסן במנה שלישית? האם החיסון יעיל בפני זן הדלתא? והאם עלינו לצפות לווריאנטים נוספים אלימים יותר?

ד"ר דורית ניצן מארגון הבריאות העולמי, אומרת בראיון ל-ynet ש"אנחנו לא ממליצים עדיין ברמה העולמית על הבוסטר, אין לנו ספק שזה יגיע גם לשארית העולם אבל מבחינה בטיחותית זה לא החשש שלנו, החשש שיחד עם מסלולי הבוסטרים ועוד בוסטר ועוד בוסטר, שאר העולם לא מתחסן, ומתחת לאף שלנו נוצרות המוטציות שהן המדאיגות. הפחד שלנו שיהיה וריאנט שלא יגיב יפה לחיסונים כמו שאנחנו רוצים".

עוד אמרה ד"ר ניצן כי "אנחנו מסתכלים על ישראל כמדינה מופלאה ונמרצת, ויחד עם המסר של ארגון הבריאות העולמי, שמבקש לחסן ולסייע בחיסון המדינות כולן כדי שלא ייווצרו יותר וריאנטים ומוטציות, אז אנחנו לומדים עם ישראל ומישראל".

ביחס לזן הדלתא המתפרץ בישראל, טענה ד"ר ניצן שלמרות שיש ווריאנטים נוספים, זן הדלתא מסוכן יותר: "דלתא ממש דוחף את כל החבר'ה האחרים לשוליים, ממש מעיף אותם. אבל מתחת לאף שלנו נוצרים וריאנטים נוספים. יש את הלמדא שנראה שבינתיים הוא לא תופס תנופה ותאוצה אבל הוא כבר נמצא בהרבה מדינות כך שבאיזשהו רגע, עם איזושהי מוטציה נוספת לאחד הווריאנטים האלה, אנחנו לא יודעים מה יקרה ולכן חייבים כולנו לעזור לאנושות כולה להתארגן. אמרה ד"ר ניצן לynet.

כזכור, בימים האחרונים משתולל זן הדלתא ברחבי הארץ, ומספר המקרים הולך ומוכפל בקצב מעורר דאגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר