תגובה ישראלית?

פצועים בפיצוץ ספינה איראנית בנמל לטקיה שבצפון סוריה

על פי דיווחים סוריים, בשעות האחרונות מספר בני אדם נפצעו כתוצאה מפיצוץ בספינה בנמל לטקיה שבצפון סוריה. הסורים בודקים אפשרות שמדובר בפעולת תגמול מכוונת כנגד איראן (העולם הערבי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: טוויטר, סוכנות הידיעות הסורית)

על פי דיווחים ברשתות סוריות רשמיות, היום (שלישי) ארע פיצוץ בספינה איראנית שעגנה בנמל לטקיה בצפון סוריה. על פי הדיווחים, ישנם לפחות שני נפגעים מהפיצוץ.

מדיווח שעולה מסוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, צוותי הכיבוי באיזור הצליחו להשתלט על האש בנמל. כעת גורמים בסוריה בודקים את פשר ומקור הפיצוץ, ולא שוללים את האפשרות לפעולות נקם כנגד כוחות אריאנים, זאת אחרי שירו אל עבר ספינת "מרסר סטרייט" של איש העסקים הישראלי אייל עופר.

על פי דיווח ברשת 'אל ערבייה', הספינה עגנה בנמל כבר כמה ימים. על פי דיווחים בערוצים מקומיים - הספינה עגנה בנמל לצרכי תחזוקה ולא הייתה עם מטען על סיפונה.

הפיצוץ בנמל

כזכור, לפני שבועות ספורים תקפו כוחות איראנים ספינה בבעלות ישראלית, והרגו שני בני אדם שהיו על סיפונה - אזרח רומני ואזרח בריטי - מה שגרר גינויים מכל העולם, ביחוד מישראל, ארה"ב ובריטניה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בתגובה כי מדובר ב"מתקפה שערורייתית", וכי "זה לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת. זו מתקפה מזעזעת על השיט המסחרי. איראן, כמו כל מדינה אחרת, נדרשת לכבד את חופש השייט ברחבי העולם ובריטניה תמשיך להתעקש על כך".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "העולם קיבל עוד תזכורת לתוקפנות האיראנית, הפעם בלב ים. האירנים, שתקפו בכלי טיס בלתי מאויישים את הספינה Mercer Street, כיוונו לפגוע במטרה ישראלית. במקום זה, המעשה הפיראטי שלהם הביא למותם של אזרח בריטי ואזרח רומני".

עוד אמר בנט כי "שמעתי עכשיו שאירן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע, הם מתכחשים לזה. אז אני קובע כאן באופן מוחלט: אירן היא זו שביצעה את התקיפה נגד הספינה. הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה. אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאירן בדרכים שלנו".

יממות אחרי האירוע, דובר משרד החוץ האיראני הכחיש מעורבות איראנית באירוע, אלא שבכירים במעצמות רבות בהן רוסיה, בריטניה וארצות הברית טוענים כי אכן התקיפה הייתה איראנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר