אחרי ההתפרצות הקשה

הגבלות חדשות: עד 50 איש באירועים; תו ירוק בכל המשק

רה"מ בנט הכריע בדיון דחוף עם בכירי מערכת הבריאות על נקיטת יד קשה, כמוצא אחרון לפני סגר • בין הדברים: תו ירוק על כל המשק, והגבלות התקהלות באירועים פרטיים • כל הפרטים (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מספר החולים מזנק מיום ליום ובבתי החולים מתחילים להרגיש את העומס המכביד. באחד מניסיונותיו האחרונים למניעת סגר רביעי, אחרי חודשיים של התפרצות הנגיף בגל הרביעי, ראש הממשלה נפתלי בנט החליט היום (שלישי) בדיון עם ראשי מערכת הבריאות ומשרד האוצר על שורת הגבלות משמעותיות.

בראש הדברים עומדת החלת התו הירוק על כל ענפי המשק מגיל 3 בהם בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון, ועוד.

התשלום עבור הבדיקות יתבצע על פי המתווה הבא: 0-3 יהיו פטורים מתו ירוק; 3-12 יקבלו את הבדיקות במימון המדינה בשל אי יכולתם להתחסן; 12 ומעלה יצטרכו לממן את הבדיקות במימון פרטי, רק לאלו שאינם מחוסנים מבחירה.

במקביל, כדי לאפשר הפעלה יעילה של התו הירוק, בימים הקרובים תתרחב באופן משמעותי פריסת מתחמי הבדיקות המהירות כדי שיהיו נגישות בכמות גדולה. מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב יקבע מחר, בדיון קבינט הקורונה, בהתאם להיערכות להשלמת הקמתו של מערך הבדיקות המהירות, המצריך עוד כ-150 מקומות בדיקה.

בנוסף, בנט החליט על חזרה למגבלת התקהלות, כזו שזמן רב לא הייתה בחיינו: באירועים בבתים פרטיים, או בכלל במקומות בהם אין תו ירוק, יוכלו להיכנס עד 50 אנשים בשטח סגור, ועד 100 בשטח פתוח.

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) תתכנס מחר בשעה 17:00 בקריה בתל-אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר