"ממשלה אנטי יהודית"

בכירי הרבנים החרד"לים נגד בנט וממשלתו

רבנים בכירים בחברה הדתית-לאומית מצטרפים להתנגדות הרבנים החרדים לממשלת בנט-לפיד ומפרסמים מכתב תקיף כנגדה: "פועלת לפגיעה ביהדות ובעצם קיומנו כמדינה" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ממשלת בנט-לפיד לא חווה הצלחות מרובות מיום השבעתה, וככל שהזמן נוקף, ציבורים נוספים מוחים פומבית נגד פעולותיה.

הערב (שלישי) מתפרסם מכתב חריג בתקיפותו, של רבנים בכירים בחברה הדתית-לאומית, נגד קיום הממשלה ה-36. על המכתב חתומים רבנים כגון הרב שלמה אבינר, הרב דוב ליאור, הרב צבי טאו, הרב יגאל קמינצקי ועוד.

במכתב מותקפים השרים על השבעתם נגד רצון הבוחר, לדבריהם: "בניגוד לרצונו של רוב העם, כפי שגילו בכל מערכות הבחירות האחרונות, קמה בישראל ממשלה אנטי יהודית ואנטי לאומית", כותבים הרבנים ומוחים: "ככל שנוקפים הימים, אנו עדים, בדאגה רבה, לתהליכים מואצים של תקנות וחקיקה לפגיעה ביהדות במערכות השונות: הפרטת הכשרות והפקעתה מידי הרבנות הראשית, חילול קדושת המשפחה בישראל, הליכי גיור שאין להם בסיס הלכתי רחב, פגיעה בשמירת השבת הציבורית, פגיעה בלומדי התורה ובמשפחותיהם, חילול הכותל המערבי על ידי 'תפלות' רפורמית ועוד. כל אלו הם דברים הנוגעים לציפור נפשה של האומה ופוגעים בעצם קיומה של מדינתנו - מדינת ישראל, ולא יכול להיות בהם שינוי, כי 'נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם, כי לא אדם הוא להינחם'".

הרבנים מתייחסים לתוכנית שר הדתות מתן כהנא לשינוי מבנה הכשרות בישראל, ומכנים אותה "הרס עמוק": "ההצעה שפורסמה ל'רפורמה במערך הכשרות' היא דוגמא ברורה להרס העמוק החבוי במהלכי הממשלה, כאשר כל אחד מבין שיש כאן מגמה ברורה לרסק את הרבנות הראשית לישראל ולפרוץ את חומות הכשרות, דבר שיביא בהכרח להכשלת הרבים באכילת מאכלות אסורות והכל באיצטלה של דאגה לכשרות ולציבור, כל תרגילי ההטעיה ועיוותי-תודעה הבאים לטשטש את המושגים ולגנוב את לב העם. לא יצליחו לכבות את להט הקודש וטהרת האמת המפכים בתוכיותם של רבבות עמך בית ישראל".

בסיום המכתב, קוראים הרבנים לפעול כדי להפיל את הממשלה: "חלילה לשבת בחיבוק ידיים ולהימנע מלפעול נגד הממשלה. מצווה להשתדל להפיל את הממשלה, בכל הדרכים התקינות העומדות לרשותנו, בדרך הפוליטית, בדרך המשפטית ובדרך הציבורית, ועתידה בת קול לפוצץ בראשי הרים ולומר 'כל מי שפעל עם א-ל יבוא ויטול שכרו'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר