הסערה וההבהרה

השרה איילת שקד: "להכיל את המתים מקורונה"

שרת הפנים, שתומכת בסגר אם לא יתחסנו, אמרה את ההיפך: "קיבלנו החלטה לחיות לצד הקורונה", והוסיפה משפט שעורר סערה על הנפטרים, ומיהרה להבהיר את עצמה (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
איילת שקד (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ממשלת בנט-לפיד הורכבה מלכתחילה ע"י אנשים עם דעות מנוגדות, ועם התפרצות זן הדלתא של מגיפת הקורונה, העסק נכנס לסחרור, והערב (שלישי) אמירה של שרת הפנים איילת שקד על הצורך להכיל את מתי הקורונה - מעוררת סערה.

שרים רבים, בהם בכירים כגון שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בכלל לא מוכנים לשמוע את המילה "סגר" כאפשרות, על אף הזינוק במספר המאומתים, בעוד ראש הממשלה נפתלי בנט ומערכת הבריאות כבר מתחילים לטפטף לציבור את הסיכוי לסגר רביעי, בחגי תשרי.

שרת הפנים איילת שקד, שעד לפני מספר ימים דיברה בפומבי על האפשרות לסגר ועל כך שניתן יהיה למנוע אותו רק בעלייה דרמטית במספר המתחסנים, נשמעה הערב אחרת לגמרי בריאיון ל'חדשות 13': "קיבלנו החלטה אסטרטגית לחיות לצד הקורונה", אמרה שקד.

שקד הוסיפה משפט שהכעיס רבים והסעיר את הרשתות החברתיות: "לחיות לצד הקורונה זה לדעת גם להכיל חולים קשים ומתים כי זו מגיפה - ובמגיפה אנשים מתים".

ד"ר מאיר פרייס, מומחה המטולוגיה ובעלה של ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרועי פרייס, תקף את השרה שקד: "אני באמת מבולבל. לפני יומיים דיברו על סגר, עכשיו 'לחיות לצד המגיפה ושאנשים ימותו'. מה המדיניות?! יש כזאת? ועוד שאלה קטנה, מי בדיוק יכיל את המתים? המשפחות שלהם? הצוותים הרפואיים? כמה קל לדבר".

שר המדע לשעבר ואחד מבכירי ממשלת נתניהו-גנץ, השר יזהר שי, שהתפטר מקבינט הקורונה דאז בשל התנהלות בלתי הולמת לדעתו של ראש הממשלה באותם הימים, בנימין נתניהו, אמר: "לא גבירתי השרה שקד, ממש לא. במחילה ממך, אנחנו צריכים להציל את היקרים לנו, לא להכיל את מותם. זה התפקיד שלך, של כולכם. זו אחריותם של מקבלי ההחלטות".

יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה כי "דבריה של השרה שקד גובלים בהפקרות. היה מצופה משרה בממשלת ישראל להבין שכל אדם הוא עולם שלם וערך עליון וממשלה שמזלזלת בחיי אדם, אינה ראויה למשול בעם ישראל".

אחרי שדבריה עוררו סערה, הסבירה שרת הפנים שקד: "מבקשת להבהיר - כל נפטר הוא עולם ומלואו, וחיי אדם הם ערך עליון ומקודש. כוונתי הייתה להסביר את המחיר שבהתמודדות מתמשכת עם המגיפה העולמית. מוטב היה אם הייתי מתנסחת אחרת. אני חוזרת ומבקשת ללכת להתחסן, זה מציל חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר