מוצא אחרון

הפרטים סוכמו: זו התוכנית שתנסה למנוע סגר רביעי

ראש הממשלה ושר הביטחון סיכמו על תכנית חירום שתנסה למנוע סגר רביעי. התכנית תגדיל את יכולת הספיגה של מערכת הבריאות, ותפחית את הלחץ בבתי הרפואה (קורונה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
סגר. אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

ההתפרצות המסיבית של זן הדלתא של הקורונה, סוללת על פניו את הדרך לקראת סגר רביעי, אולם ראש הממשלה ושר הבריאות מצהירים על כך שהם ינסו למנוע אותו בכל מחיר.

בפגישה שהתקיימה היום (רביעי) בין ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורביץ, שעות ספורות לפני דיון הקבינט, החליטו השניים לקדם תכנית שתנסה לדחות את הסגר ככל הניתן, ובמטרה אף למנוע אותו לחלוטין.

על פי התכנית, שנחשפה בחדשות 12, תתמקד מערכת הבריאות בהורדת הלחץ על בתי החולים, באמצעות הוספת תקנים של רופאים, אחים ומיטות אשפוז. כמו כן יועברו חלק מהחולים לטיפול בקהילה ובקופות החולים, ואף חולים במצב קשה שאינם זקוקים להנשמה, יועברו לאשפוז ביתי - בהתאם לעומס של בתי החולים.

פרופ' אש: מקווה שלא נצטרך להגיע לסגר"

אמצעים נוספים שיורידו את הלחץ מבתי החולים הם: נופשונים וקייטנות לצוותים הרפואיים, 3,000 סטודנטים שיסייעו לצוותי הרפואה, השארת התקנים במחלקות הפנימיות, תגבור מעבדות הלילה, תוספת פרמדיקים ואף סיוע של צה"ל באשפוזי הבית.

כמו כן תתמקד התוכנית במניעת שרשרות ההדבקה באמצעות בדיקות המוניות, החלת התו הירוק החל מגיל 3 - כשאזרחים מעל גיל 12 שלא התחסנו, יאלצו לשלם מכיסם על בדיקות שיסייעו להם לקבל את התו הירוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר