וידאו מיוחד

אלול: הרבי על המתנות שהקב"ה מעניק בחודש זה

וידאו מיוחד של הרבי מליובאוויטש זי"ע מלפני 41 שנה על חודש אלול וההכנות לראש השנה, מתוך דברים שנשא בפני ילדים שהתכנסו בבית המדרש ב-770 • "כאשר מכתירים מלך, מעניק הוא מתנות לכל המכתירים. כך גם הקב"ה ובסבר פנים יפות" • צפו (ארכיון)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות JEM)

לרגל חודש אלול מפרסמת חברת המדיה של חב"ד, JEM, שמרכזיה בניו יורק ואוצרת את הארכיון המלא משיחותיו והתוועדויותיו של מרן כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע במרוצת השנים, קטע וידאו מיוחד משיחה שמסר בפני ילדים שהתכנסו במיוחד בבית המדרש ב-770, בי"ד באלול בשנת תש"מ.

הרבי התייחס בדבריו למשל של בעל התניא על חודש אלול, שעיקרו כי בחודש זה נמצא המלך, הרי הוא הקב"ה, בשדה וזמין לכל אחד שמעוניין לגשת אליו ומקבל כל אחד בסבר פנים יפות ובפנים שוחקות. ובהמשך לכך דיבר על ראש השנה שבו מכתירים את הקדוש ברוך הוא למלך, ואמר כי כפי שמקובל בעולם שמלך בעת הכתרתו מעניק מתנות כך גם הקב"ה.

עיקרי דבריו של הרבי, הנראים בוידאו: "אנו מוצאים בין המנהגים, הנהגה המובאת בתורה שכאשר מכתירים את המלך, מעניק הוא מתנות לכל אלו שהכתירוהו למלך. ובפרט, כפי שהוזכר לעיל, שכל אחד מכם - ובוודאי עוד ילדים ומבוגרים - העניק מתנות של פסוקי התורה ומאמרי חז"ל וקיום המצוות.

"וממילא הקב"ה העניק הרבה, ובפנים שוחקות ופנים יפות, שזה מגדיל עוד יותר את המתנות שהקדוש ברוך הוא מלך מלכי המלכים נותן לכל אחד מכם ולכל אחד מבני ישראל בכל מקום שהוא. החל מהמתנה העיקרית שתהיה כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה בטוב הנראה והנגלה"

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר