למנוע סגר?

בנט הנחה להרחיב את טווח הגיל לחיסון ה-3

העליה הבלתי פוסקת בתחלואה: בנט שוחח עם מנהלי קופות החולים, ברקע הצלחת חיסון בני ה-60 ומעלה: "המטרה - להתמודד עם הדלתא ללא פגיעות הרסניות לכלכלה" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: לע"מ)

שבוע מאז החלה מדינת ישראל לחסן במנת דחף את מבוגריה, ללא אישור ה-FDA והראשונה בעולם, כבר חוסנו 716,518 ישראלים בני 60 ומעלה, נתון מעודד במיוחד, בטח נוכח העובדה שרוב החולים הקשים הם בשכבת הגיל הזו.

הצלחת מבצע החיסונים, והחשש היוקד מסגר, שיפגע גם בשלמות הממשלה, הובילה את ראש הממשלה נפתלי בנט לבקש להיערך לחסן גם צעירים יותר, על אף שהאישור הבינלאומי טרם ניתן, כאמור.

בשיחה שקיים בנט הבוקר (חמישי) עם מנכ"לי קופות החולים מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת, הורה ראש הממשלה להיערך להרחבת מבצע החיסונים החדש. "אני מעריך שהערב נקבל את אישור הצוות לטיפול במגפות לחסן שכבת גילאים נמוכה יותר בחיסון השלישי המשלים. לכן, יש להיערך להרחבת טווח הגילאים של החיסון השלישי בשבוע הבא", אמר בנט למנכ"לים.

ההצהרה של בנט, אתמול (צילום: לע"מ)

רה"מ הבהיר כי אין חשש מבחינת מספר החיסונים: "אנחנו ערוכים מבחינת המלאי. המטרה שלנו הייתה ונשארה להתמודד עם הדלתא ללא פגיעות הרסניות לכלכלה, במידת האפשר. כדי לעמוד במשימה הזו, מאמץ ההתחסנות הוא הכלי העליון".

בנוסף, בנט הנחה את מנכ"ל משרד רה"מ ואת מערכת הבריאות לבחון מודל סיוע לקופות החולים במטרה להמשיך ולקדם את מאמץ ההתחסנות. בשיחה השתתפו גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד רה"מ יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש, ממונה הקורונה הפרופ' סלמן זרקא וגורמי מקצוע נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר