מיתוג של מגיפה

משחק המילים של בנט: "דלתא" במקום "קורונה"

לאורך 764 המילים בפוסט בו ניסה להסביר את הכישלון בטיפול במגיפה המתפרצת, השתמש רה"מ נפתלי בנט שבע פעמים במילה "דלתא" - ורק פעמיים במילה "קורונה" (פוליטי)

נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"ברצוני לשתף אתכם בתוכנית הלאומית שלנו להתמודדות מול גל הדלתא ששוטף את העולם", כך פתח ראש הממשלה נפתלי בנט את הפוסט שהפיץ אמש (מוצאי שבת) לציבור, בו ניסה להסביר את הכישלון המתמשך בהתמודדות עם ההתפרצות המחודשת של ה'קורונה'.

אלא, שבמקום להשתמש בשמו של הנגיף, ה'קורונה', בנט מנסה לכבס את המצב ומשתמש שוב ושוב - גם בנאומיו האחרונים, במילה "דלתא", כפי הנראה בניסיון לצייר בדעת הקהל כאילו ומדובר במגיפה חדשה.

איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות' מתייחס לכך הבוקר ומדווח כי מתוך 764 המילים שכלל הפוסט, בנט הכיר שבע פעמים את המילה "דלתא", לעומת פעמיים בלבד, כמעט בהיחבא, את המילה "קורונה".

לאחר משפט הפתיחה, גם במשפט השני מזכיר בנט את ה'דלתא', וכותב: "אסביר כאן על התפרצות זן הדלתא בעולם ובישראל; מה התוכנית שלנו להוביל את ישראל אל חוף מבטחים; מהן פעולות הממשלה ומה האחריות שלכם כאזרחים; ומעל לכל – מה המטרה שמובילה אותנו".

בפסקה השלישית, הוא חוזר שוב למילה המכובסת, וכותב: "האסטרטגיה שלנו: לפעול כדי למתן את התחלואה - להאיץ את מבצע החיסונים השלישי - ובעזרתם לנצח את מגיפת הדלתא".

אז עד עכשיו היה לנו "גל הדלתא", "זן הדלתא" ו"מגיפת הדלתא", אך זה לא נגמר בזה. לאחר שהסביר כי הוא מתנגד לסגרים, הוא כותב: "כך גם בדלתא: שגרת החיים היא חלק מהחיים ואנו חייבים לאזן בין כל הצרכים באחריות".

כמי שמנסה להתנער מאחריות על המצב, בנט חוזר להאשים את הממשלה הקודמת, ושוב משתמש ב'דלתא': "גל הדלתא התחיל טרם הקמת הממשלה בראשותי, כאשר הזן חדר לישראל כבר בחודשי מרץ, אפריל ומאי".

ברשימת הצעדים שמנה לטיפול במשבר, הוא מזכיר בסעיף השביעי את ה'דלתא': "הובלנו לראשונה תו ירוק במימון המדינה לגילי 12-3. המשמעות: יותר בדיקות, יותר גילויי נשאי דלתא, פחות הידבקות".

ולסיום, הפעם האחרונה, לקראת סוף הפוסט: "אך אני בטוח שאם נפעל בהתאם לתוכנית, ואם אזרחי ישראל יעטו מסיכות, יתחסנו ברגע שזה אפשרי עבורם, ובכלל—אם נפעל בסולידריות ובעזרה הדדית – נתגבר על הדלתא".

ואם שאלתם, מה עם הקורונה, והכיצד שקבינט הקורונה מתכנס כדי לדון במגפת הדלתא או כיצד נותנים חיסוני קורונה נגד מגפת הדלתא, אז במהלך הפוסט, כאמור, בנט הזכיר פעמיים את הקורונה.

הפעם הראשונה, כשהסביר שמתנגד לסגר, כתב בנט ציטוט דמיוני מאנשים: "שואלים: 'בכל זאת, אתה מאפשר במודע למאות אנשים למות מקורונה'", ובפעם השנייה, ברשימת הצעדים שמנה: "אנחנו מכינים דרך לקיים לימודים בבתי הספר בעת הקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר