הטרור יתחזק?

לאחר נסיגת ארה"ב: הטליבאן משתלט שוב על אפגניסטאן

לאחר הנסיגה האמריקנית מאפגניסטאן, אנשי הטליבאן ממהרים לכבוש את המדינה במהירות גדולה כשתוך שבוע הם כובשים כמה מהערים הגדולות במדינה כמעט ללא צורך בשימוש בנשק (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

באפגניסטאן חגגו הבוקר (ראשון) את כניסתו של הטליבאן לעיר הבירה קאבול. ארגון הטרור הקטלני שנתן את חסותו לארכי טרוריסט מוחמד בן לאדן שב והשתלט על הערים הגדולות במדינה לאחר נסיגת הכוחות האמריקניים ממנה.

על פי הדיווחים הצבא האפגני לא נאבק בטליבאן וכניסתו של ארגון הטרור לערים נעשה כמעט ללא יריות. בארגון הצהירו כי הורו לאנשיהם להימנע מאלימות וכי יאפשרו למי שרוצה לצאת מהעיר לעשות זאת. הממשלה האפגנית ככל הנראה תימלט מהעיר ומהמדינה מחשש לנקמתם של אנשי הטליבאן. זאת למרות שבארגון הבטיחו שלא ינקמו באיש, הבטחה שאנשי הממשל יפחדו לבחון.

האמריקנים מיהרו לפנות את אנשיהם מהעיר, עובדי השגרירות האמריקנית ואזרחים אמריקאים נוספים פונו במסוקים לשדה התעופה בקאבול.

הטליבאן השלים כבר את כיבוש העיר ג'לאלאבד, קנדהאר והראת וערים נוספות ללא קרב והוא שולט כעת בכ-65% משטחה של המדינה. את רוב השטח כבש בתוך שבוע בלבד.

ביידן מתעדכן בנעשה באפגניסטאן (הבית הלבן)

בארה"ב עוקבים בעניין רב אחר המצב באפגניסטאן והנשיא ביידן הודיע כש-5000 חיילים אמריקאים יגיעו כדי לסייע בנסיגת ופינוי האמריקנים מהבירה. הממשל סופג ביקורת על נפילתה של המדינה בידי אנשי הטרור. טראמפ אמר כי הנסיגה הייתה מצליחה יותר לו הוא היה בבית הלבן ואמר שלא היה מאפשר את כיבוש המדינה בידי ארגון הטרור.

ביידן הזהיר את הטליבאן מפגיעה באינטרסים האמריקניים והבטיח להגיב בפעולה תקיפה אם כי הצדיק את הנסיגה מהמדינה ואמר: "הייתי הנשיא הרביעי שמפקח על נוכחות הכוחות האמריקניים באפגניסטן – שני רפובליקנים, שני דמוקרטים, אני לא אעביר את המלחמה הזאת לנשיא חמישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר