צפו בוידאו

הבדיקות במוסדות; אשר: "אין טעם לטרטר"

פיילוט הבדיקות הסרולוגיות, לאיתור חולי קורונה, במוסדות החינוך החרדים; ח"כ יעקב אשר דרש לדעת מדוע הן אינן נערכות במוסדות ובשעות הלימודים; כך הגיבו לו • צפו (כנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

בדיון שהתקיים הבוקר (שני) בוועדת החינוך של הכנסת, בנושא פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי, ביקש ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה לקבל נתונים על מבצע הבדיקות הסרולוגיות במוסדות החינוך החרדים, ודרש לדעת מדוע הבדיקות אינן נערכות במהלך שעות הלימודים - דבר שיקל על זירוז המבצע והגדלתו להיקפים נרחבים, ובכך לאפשר לתלמידים נוספים להיפטר מבידוד ולהמשיך לבוא ללימודים.

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, ענה כי למעלה מ-20,000 תלמידים במגזר החרדי נבדקו עד כה במבצע הבדיקות הסרולוגיות. כשנשאל על ידי ח"כ אשר מדוע הבדיקות הללו אינן נערכות גם בין כותלי מוסדות החינוך ענה שהנושא נמצא בסמכות פיקוד העורף. גורמי מקצוע אחרים שנכחו בדיון ניסו לכוון את השאלה למשרד הבריאות וטענו כי הוא מטיל וטו על קיום הבדיקות במוסדות החינוך.

ח"כ אשר לא הרפה ופנה לבכירים במשרד הבריאות שהשיבו כי לא אסרו מעולם את עריכת הבדיקות במוסדות החינוך ולא הטילו על כך וטו, וכי לגבי כיתות א-ה המליצו שככל והבדיקות תתקיימנה בבתי הספר יבואו ההורים לבתי הספר ללוות את הילדים בעת קיום הבדיקה, אך לגבי תלמידים בכיתות גבוהות יותר אין מבחינתם כל מניעה לקיים את הבדיקות בין כותלי מוסדות החינוך גם ללא נוכחות ההורים.

"יש לך יכולת השפעה בנושא", פנה ח"כ אשר ליו"ר ועדת החינוך ח"כ שיר, "כחברת מפלגתה של שרת החינוך, שהיא המתנגדת היחידה לקיום הבדיקות במוסדות החינוך, אני מבקש שתפעלי לעשות הכל להרחיב את מבצע הבדיקות הסרולוגיות במוסדות החינוך. הילדים במוסדות החינוך החרדים לומדים יום לימודים ארוך, אין טעם לטרטר את ההורים שיבואו עם הילדים, צריך לנצל את הזמן שהם שוהים במוסד החינוכי כדי לקיים את הבדיקות באותו הזמן ובכך להאיץ את המבצע".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר