בלי בושה

אחרי החזרת השגריר: פולין מאיימת למנוע מסעות מישראל

אחרי שישראל הזמינה את השגריר לשיחת התייעצות, בעקבות אישור החוק שמגביל את ניצולי השואה וצאצאיהם, סגן שר החוץ של פולין מאיים למנוע את מסעות הנוער מהארץ (עולם)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

סגן שר החוץ הפולני, פאוול יבלונסקי, אמר היום (שני) בראיון לתקשורת, כי בפולין בוחנים את האפשרות למנוע את מסעות הנוער מישראל לפולין. זאת כי לטענתו, המסעות משמשים לחינוך "אנטי-פולני". סגן השר הודיע כי בימים הקרובים פולין תודיע על צעדים תגובתיים לצעדים בהן נקטה ישראל.

כזכור, בשבוע שעבר הפרלמנט בפולין אישר את הצעת 'חוק הרכוש', לפיו היכולת של ניצולי השואה וצאצאיהם לדרוש את רכושם שנגזל מהם בימי המלחמה - תוגבל.

החוק עורר את זעמה של ישראל כבר בשלב מוקדם. בהמשך הוא עבר ב"סיים", בגרסתו החריפה ביותר, ללא התיקונים שהוכנסו בו לאחר לחץ אמריקאי בסנאט הפולני. התיקונים שבוטלו היו אמורים לאפשר ארכה של שלושה חודשים להגשת תביעות חדשות ואי החלת החוק על תביעות קיימות. החוק החדש שאושר מאפשר לבטל גם תביעות קיימות.

כזכור, בתגובה שר החוץ יאיר לפיד הודיע כי הוא מחזיר את הנציג הישראלי במדינה לישראל לשיחת התייעצות ומשרד החוץ המליץ לשגריר ישראל בפולין ששוהה כעת בחופשה בישראל - להמשיך את חופשתו. שר החוץ יאיר לפיד אמר כי "מדינת ישראל לא תתפשר על שום פסיק בזיכרון השואה. אני מגנה את חקיקת הפרלמנט הפולני שהתקבלה היום הפוגעת בזיכרון השואה ובזכויות קורבנותיה". כעת, כאמור, בפולין מגיבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר