אַלֶע חַסִידִים א-מַזָּל טוֹב

הערב בארה"ב: החתונה ההיסטורית של נכדת הרבי מגור

עשרות אלפי חסידי גור יישאו הלילה את עיניהם לארצות-הברית, להיכל בית המדרש ויז'ניץ שבמונסי, שם צפויה להיערך חתונת נכדתו של האדמו"ר; 'כיכר השבת' עם כל הפרטים והלו"ז המלא (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עשרות אלפי חסידי גור יישאו הלילה (שלישי) את עיניהם לארה"ב, להיכל בית המדרש ויז'ניץ שבמונסי, שם צפויה להיערך חתונת נכדת האדמו"ר, בת הרה"צ רבי ישראל מנחם אלתר.

כפי שכבר דווח בשבועות האחרונים ב'כיכר השבת', מדובר באירוע היסטורי של ממש שמתקיים במסגרת ביקור חיזוק שעורך הרבי בקרב חברי הקהילה בארה"ב, זאת למרות שרבים מתקשים להבין את ההחלטה לערוך את החתונה בארה"ב, בקהל מצומצם יותר - ולא בארץ בהשתתפות גדולה יותר של חסידים.

בשמחה הגדולה צפויים להשתתף גדולי האדמו"רים בארה"ב שהוזמנו בשבוע האחרון ע"י הרבי ובניו, ואלפי חסידי גור מארה"ב ומישראל שיעשו את דרכם להיכל בית המדרש.

ההכנות לחתונה בביהמ"ד בארה"ב (באדיבות המצלם)

יחד עם זאת, השמועות חלוקות באשר להזמנתו של רב קהילת גור בארה"ב, שבצל הפילוג בחסידות לא נטש את הקהילה אך נעשו ניסיונות להחליפו - שלא צלחו, וכעת, בעוד בקהילתו טוענים כי לא הוזמן לחתונה, בגור מכחישים ואומרים כי הוא אכן הוזמן לחתונה, כך שנותר לראות האם הוא ישתתף בשמחה או ייעדר.

יצויין כי בשבוע שעבר, בעת שהמארגנים עסקו בהכנות לשמחה הגדולה שאמורה היתה להתקיים בקולג' במונסי, החליטו בעלי המקום לבטל את האירוע בשל החשש מנגיף הקורונה, מה שגרם לעסקני החסידות להעביר את השמחה הגדולה להיכל בית המדרש ויז'ניץ מונסי.

ההכנות לחתונה בביהמ"ד בארה"ב (באדיבות המצלם)

ל'כיכר השבת' אף נודע על שיחה מעניינת שהתקיימה במהלך פגישתם של האדמו"רים מגור וסאטמר, במהלכה הציע האדמו"ר מסאטמר לרבי מגור לערוך את השמחה הגדולה בבית מדרשו, בשל העובדה כי המקום מרווח יותר, אך הרבי מגור השיב כי הוא אינו מעוניין, בשל העובדה כי הדבר יהיה כרוך בביטול תורה של הלומדים הקבועים בבית המדרש שיאלצו לחפש לעצמם מקום אחר.

במקום זאת כאמור השמחה תתקיים בהיכל בית המדרש וויז'ניץ מונסי, שם דאגו למקום חלופי עבור הלומדים הקבועים. במודעה מיוחדת שהוציאו בחסידות נכתב. "השתדלנו מאד לעשות כמיטב יכולתינו שסדרי התפילה ושיעורי התורה ימשיכו בעוז, וללא הפסק, ולהעביר את שיעורי התורה לקומה התחתונה של הבניין, תוך המשך פעילות הכולל כרגיל".

עשרות אלפי החסידים שנשארו בארץ צפויים להשתתף אף הם בשמחה הגדולה, כאשר לפי התוכנית, החסידים יתאספו בכלל בתי המדרש ברחבי הארץ בבגדי שבת, שם יקיימו סדר לימוד 'מזומנים', במסגרתו הם משננים בע"פ דפי גמרא והלכה, זאת כמתנה לאדמו"ר לרגל השמחה, ולאחר מכן יתקיימו סעודות שמחה בליווי שירה וריקודים.

ההכנות לשידור החתונה בישראל (באדיבות המצלם)

בנוסף, החל מהשעה 12:00 בלילה, יגיעו המוני החסידים להיכל בית המדרש המרכזי בירושלים, שם הוכנו מסכים גדולים בהשקעה כספית גדולה, שיעבירו בשידור חי לווייני את השמחה הגדולה.

בשעות האחרונות נרשמה סאגה נוספת סביב החתונה, לאחר שהופץ כי בויז'ניץ מונסי סירבו לאפשר הכנסת מצלמות לביהמ"ד, לצורך העברת החתונה בשידור חי לאלפי החסידים בישראל, שיישארו ערים כל הלילה לצורך צפייה בשידור, אך בחסידות גור טוענים כי הנושא הסתדר - לאחר שהוסבר כי מדובר בשידור לווייני בלבד, והשידור יתקיים כמתוכנן.

מעמד החופה צפוי להתקיים בשעה 05:00 אחה"צ לפי שעון ארה"ב ובחצות הלילה לפי שעון ישראל, כאשר לאחר מכן יתקיים מעמד 'לחיים' ו'אדורך גיין' והסעודה הגדולה, במהלכה אף יתקיימו ריקודים לרגל שמחת חתן וכלה בליווי תזמורתו של בעל המנגן ר' מאיר אדלר, ומקהלת 'נרננה'.

בשעה 11:20 שעון ארה"ב - 06:20 שעון ישראל יתקיים מעמד ה'מצווה טאנץ' המסורתי, ובכך תסתיים השמחה ההיסטורית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר