נפילת אפגניסטאן

נמשך חילוץ אזרחים אמריקאים מהטליבאן

האמריקנים ממשיכים בחילוץ האזרחים שלהם מאפגניסטאן שנפלה בידי הטליבאן לאחר נסיגת הכוחות האמריקנים ממנה. 3200 אזרחים חולצו עד כה ועוד יחולצו בקרוב (העולם הערבי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
לוחם טליבאן מנופף בנשק אמריקאי (צילום: מתוך טוויטר)

בעקבות נפילתה של אפגניסטאן בידי ארגון הטרור המוסלמי הקיצוני הטליבאן, צבא ארה"ב חילץ עד כה 3,200 אזרחים אמריקנים מאפגניסטן, כך דיווח הלילה (רביעי) גורם בבית הלבן. הוא הוסיף, כי קרוב ל-2,000 פליטים אפגנים הצליחו לעלות על המטוסים הצבאיים שפינו את האמריקנים מאפגניסטאן.

רק ביממה האחרונה חולצו קרוב ל-1,100 אמריקנים מהמדינה והציפייה שהמספרים יעלו לנוכח הרבים שמתרכזים בשדה התעופה הסמוך לקאבול הבירה בניסיון להימלט מהמדינה. הטליבאן הבטיח כי יאפשר מעבר לשדה התעופה עבור מי שירצה בכך וגם האמריקנים מתכוונים להמשיך בחילוץ כשבועיים עד לסוף חודש אוגוסט.

בטליבאן לא רק השתלטו על שטח המדינה אלא גם הצליחו לשים את ידיהם על ציוד צבאי אמריקאי רב שהיה ככל הנראה בידי צבא ממשלת אפגניסטאן. אמש אמר ג'ייק סאליבן, היועץ של ג'ו ביידן לביטחון לאומי, שארה"ב מודעת לכך שהטליבאן מחזיק בכמות משמעותית של ציוד צבאי אמריקני.

על פי התמונות מהמדינה, הטליבאן השתלט בשדה התעופה בעיר קנדהאר אפילו על מסוקי בלאק הוק, שלפי סאליבן הועברו לכוחות האפגניים במלחמה נגד הטליבאן. את רוב הנשק השיג הטליבאן ללא מאמץ כאשר החיילים האפגניים שאומנו בידי האמריקנים פשוט הותירו את הנשק ונמלטו על נפשם מבלי להיאבק כלל.

עצם הימצאות נשק מתקדם כל כך בידי ארגון הטרור הוא דבר בעייתי מבלי לדבר על ההשפלה האמריקנית וההוכחה שהנסיגה המתוכננת היא כישלון של ממש. עיקר הבעיה על פי מומחים, שהנשקים האמריקאיים ישמשו את ארגון הטרור במשך שנים רבות, שכן הם איכותיים מאד וכן לא קשה לייצר עבורם תחמושת מתאימה.

ההשתלטות המהירה של הטליבאן על המדינה הותירה את האמריקאים המומים ומאוכזבים וביקורת נוקבת פנימית נשמעת מחיילים ששירתו בעבר במדינה וסיכנו את עצמם למעשה עבור כלום.

כזכור, 2,448 חיילים אמריקנים נהרגו בעשרים שנות המלחמה באפגניסטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר