מתקפה חריפה

נתניהו נגד בנט: "המדינה ללא קברניט"

ראש האופוזיציה סיפר על שיחות שקיים בנושא אפגניסטן והדרך בה חזה את עליית הטליבאן, ותקף את ממשלת בנט-לפיד על התנהלות לקויה בכל המישורים (חדשות, פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שוהה בימים האחרונים בחופשה פרטית בארצות הברית בזמן שהכנסת בפגרה, אך גם משם הוא תוקף את מחליפיו בניהול המדינה, נפתלי בנט ויאיר לפיד.

"אפס בביטחון, אפס במדינאות, אפס בקורונה", חילק נתניהו ציונים על החודשיים הראשונים לממשלת בנט-לפיד, ותקף את העומד בראשה: "זו מדינה ללא קברניט, מדינה באנרכיה".

בדבריו התייחס נתניהו לדרמה שסוחפת את העולם: השתלטות ארגון הטרור הטאליבן על מדינת אפגניסטן, עם נסיגת ארצות הברית משטחה.

ראש הממשלה לשעבר סיפר על שיחות שניהל בנושא עם בכירי ממשל ברק אובאמה: "בשנת 2013 פנה אליי מזכיר המדינה האמריקני דאז, ג'ון קרי. הוא הזמין אותי לביקור חשאי באפגניסטן כדי לראות, לדבריו, איך ארה"ב הקימה כוח צבאי מקומי שיכול לעמוד לבדו נגד הטרור. המסר היה ברור - 'מודל אפגניסטן' הוא המודל שארה"ב מבקשת ליישם גם בעניין הפלסטיני", סיפר נתניהו.

בהמשך נתניהו סיפר איך חזה את המציאות שיצאה לפועל 18 שנים אחר כך: "סירבתי בנימוס להצעה וכפרתי בעצם הרעיון. הערכתי אז שברגע שארה"ב תצא מאפגניסטן - הכל יקרוס. כך לצערי קרה בימים אלה: משטר אסלאמי קיצוני כבש את אפגניסטן ויהפוך אותה למדינת טרור שתסכן את שלום העולם. תוצאה זהה נקבל אם חלילה נמסור חבלי מולדת לפלסטינים. הפלסטינים לא יקימו את סינגפור. הם יקימו מדינת טרור ביהודה ושומרון, במרחק קצר מנתב"ג, תל אביב, כפר סבא ונתניה", כתב ראש האופוזיציה.

נתניהו סיפר על מאבקיו מול אובאמה באשר לדרך הפעולה מול המשטר האיראני, וכתב: "הדוקטרינה הנכונה, זו שהובלתי, היא שאסור לנו לסמוך על אחרים שישמרו על ביטחוננו, עלינו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום".

כאן נתניהו תקף את מחליפיו: "לאסוננו, היום ממשלת לפיד-עבאס-בנט נוהגת בדיוק ההיפך - דרך שמסכנת את ביטחוננו ועצם קיומנו. הם הסכימו למדיניות 'אין הפתעות' מול איראן, מדיניות מסוכנת שמגבילה את חופש הפעולה המבצעי של ישראל. הם מצייתים לאחרים ושומרים על שתיקה רועמת ביחס לאיראן בימים אלה בהם היא דוהרת לפצצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר