האשים את נתניהו • צפו

בנט: "מקווה שלא נגיע לסגר - זה קל מדי"

העלייה הדרמטית בתחלואת הקורונה: רה"מ בנט, ערך הערב מסיבת עיתונאים ודיבר מדוע הוא לא רוצה סגר, על חגי תשרי, חיסונים מגיל 40 ועל הפגישה הצפויה עם ביידן • צפו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט, מסר (רביעי) הצהרה מיוחדת לתקשורת, בה הוא הסביר על דרכי הפעולה של הממשלה בראשותו ,והסביר איך זן הדלתא (קורונה), קשור בכלל לממשלה הקודמת. ההצהרה הועברה בשידור חי ב'כיכר השבת'.

בנט פתח בחשיבות החיסון השלישי ואמר: "אני אומר באופן ברור: אם אזרחי ישראל ימשיכו להתחסן בהיקפים גדולים - נוכל להתגבר על הדלתא. זה בהישג יד".

"זן הדלתא", אמר בנט כשהוא מנסה לגולל את האחריות על ממשלת נתניהו: "נכנסה כבר בחודש מרץ, בזמן כהונת הממשלה הקודמת".

לגבי הסגר, אמר בנט: "סגר הוא פתרון קל מאוד להפעלה אבל עם תוצאה קשה מאוד לטווח הארוך - למרות שסגר הוא הצעד הכי פשוט עבור הממשלה - והכל מסודר לקראת סגר, כולל פיצויים - אבל ככה אנחנו הורסים את המדינה. הסגר הוא קו ההגנה האחרון, רק כשכל האפשרויות מוצו".

בנט הוסיף ואמר: "סיפקנו חיסונים עבור כל שכבות הגיל, כי מדינה מחוסנת היא חלופה לסגר הרסני. הגרף אומר כי מי שמתחסן ברגע שיכול ועם מסיכה מוגן כמעט הרמטית מהקורונה. העובדות הן שהחיסונים מצילי חיים. 102 מ-105 המתים בשבוע האחרון לא השלימו את כל מנות החיסון. רואים שמחודש לחודש יש ירידה של כשלושה אחוז בהגנה מהנגיף".

"תוכנית הפעולה שלנו: הגדלנו את רף הספיקה של מערכת הבריאות וזה יעזור גם למדינת ישראל אחרי הקורונה, אנחנו נתנו עוד כ-15 ימים כדי לנצח עם החיסונים ולמחוץ את רף ההדבקה".

לגבי הבדיקות אמר בנט: "שואף לרבע מיליון בדיקות ביום, כי אלו המון פינצטות שמזהות את הנדבקים, וכך נמחץ את הדלתא. העבודה היא גם שלכם הציבור. צריך חיסונים, מסכות והתנהגות אחראית, הימים הקרובים לא הולכים להיות קלים. אנחנו נראה עלייה במספר המאומתים, אולי אפילו דרמטית. נראה עלייה במספר החולים קשה ובתמותה".

"מבטיח שנהפוך כל אבן כדי שאזרחי ישראל יהיו בטוחים - ושמדינת ישראל תמשיך להיות פתוחה", סיים בנט ועבר לשאלות התקשורת.

הליכוד הגיבו לדבריו של בנט ואמרו: "בנט סירב להיענות לקריאתו של נתניהו, התעכב 6 שבועות ובזבז זמן יקר בהבאת החיסון השלישי שנתניהו הזמין מראש לישראל. נתניהו אמר שלא צריך לחכות לארה״ב וקרא להביא את החיסון השלישי כשהיו חולים בודדים ובנט נזכר להביא את החיסון כשהיו כבר כ-2200 חולים. העיכוב והכישלון של בנט עלה במאות חיי אדם ובעשרות אלפי חולים. בנט - אפס בקורונה, אפס במנהיגות".

בנט נשאל: למה לא הגבתם על הרקטה? והשיב: "גם על בלון בודד אנחנו יודעים להגיב. אנחנו לא עובדים לפי החליל של האויב, אלא נפעל לפי הזמן שמתאים לנו".

בנט נשאל - מדוע אמרת שיתחסנו בשבילך, הרי רבים מן הציבור לא מאמינים לך? בנט השיב: "אל תתחסנו בשבילי תתחסנו בשביל החיים שלכם".

"לגבי החגים", השיב בנט, "זה תלוי בציבור, אני הופך כל אבן בעניין. אם אתם עושים כל שנה ארוחה של 200 אנשים בחגים - תעשו בפחות. תגלו אחריות".

"לדעתי כבר מחר נאשר חיסוני בני 40 ומעלה אני רץ להתחסן, לא רק מאחריות אישית אלא בשביל לשמור על עצמי".

בנט נשאל לגבי הנסיעה של נתניהו לחופשה בארה"ב ואמר: "באשר לחופשת נתניהו, אין לי דעה מיוחדת בנוגע לחופשתו. מאחל לו רק טוב".

בנט נשאל - מה לגבי הנסיעה לארה"ב והשיב: "מעריך שבקרוב תגיע ההודעה. בסוף החודש נגיע לארה"ב, כפוף למצב הקורונה. זו תהיה פגישה עם ביידן, שתתמקד בנושא איראן. באים חדים עם תפיסת שותפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר