אחרי הסערה

מי צילם את התמונה של נתניהו והמזוודות בשדה התעופה?

תמונתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו על המזוודות בשדה התעופה, כשהוא עייף ומותש, עוררה סערה ציבורית; כעת נחשף מי באמת צילם את התמונה ולאיזו מטרה (פוליטי בארץ)

נתניהו בשדה התעופה (צילום: לפי סעיף 27א)

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, טס בתחילת השבוע עם רעייתו שרה ובניו, יאיר ואבנר, לחופשה משפחתית בסן פרנסיסקו שבקליפורניה.

אלא שמה שתפס את הרשת ועורר סערה גדולה היו דווקא התמונות של נתניהו ומשפחתו בשדה התעופה, בהן נראה ראש הממשלה לשעבר יושב לצד המזוודות, כשהוא עייף ומותש, כאחד האדם ממש.

התמונה עוררה דיון ציבורי רחב, לאור העובדה שבה נראה מי שהיה רגיל לכבוד מלכים ולפתע נראה במצב כזה. היו כמובן מי שמיהרו לטעון כי מדובר בתמונה מתוכננת ומתוזמנת בעוד אחרים מיהרו להאשים את טופז לוק, יועצו, כמי שצילם את התמונה - עד שהתברר כי הוא בכלל שוהה בארץ.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שערק מהליכוד למפלגתו של גדעון סער, לאחר שנים של קרבה לנתניהו, טען בריאיון ברדיו כי "לא מודלפות תמונות שקשורות לבנימין נתניהו, שלא עברו מחשבה, עריכה, בימוי והפצה". הוא אף הגדיל וטען כי מדובר בתמונה מזויפת.

נתניהו בשדה התעופה (צילום: לפי סעיף 27א)

הבוקר (שישי) מפרסם אריה זיסמן, עורך החדשות ב'יתד נאמן', במדורו השבועי "מקור נאמן", את הסיפור האמיתי של התמונה.

"מצלם התמונה הוא עורך דין חרדי ממרכז הארץ א.פ, (חבר וקרוב) המתגורר בפתח תקווה", כותב זיסמן, "האיש זיהה את נתניהו ישוב על המזוודות, וצילם אותו בשיא התמימות. לאחר מכן פנה אליו וביקש להצטלם איתו. נתניהו שנענה בדרך כלל לפניות אלו ללא היסוס, היה עייף מהטיסה, והשיב בחיוך: 'אני כרגע בחופשה. הבה נדלג על התמונה!'.

"האיש מיהר להתנצל (בתמונה מהזווית השנייה, אכן רואים כיצד הוא מניח את ידו על חזהו כאות התנצלות), ואמר לנתניהו כי הוא לא מתכוון להפריע לו בחופשתו".

בשיחה שקיים עמו אריה זיסמן ממקום שהותו בסן פרנסיסקו, סיפר עו"ד א.פ, כי "תכנן להשתמש באופן מושכל בתמונה, אולם היא הופצה ללא רשותו באתרי החדשות השונים ובמדיה החברתית תוך פגיעה בזכויות היוצרים ובקניין הרוחני. לדבריו, עם שובו ארצה הוא מתכנן לנקוט בכל האמצעים המשפטיים כנגד מפיצי התמונה ללא רשותו".

  • תמונה זו מופצת ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר