מגדולי הקנאים

נפטר הדיין של חסידות סאטמר במונטריאול

אבל כבד בחצר הקודש סאטמר עם היוודע פטירתו בארה"ב של הגאון רבי משה מנחם טירנויער זצ"ל, דומ"ץ סאטמר במונטריאול ומגדולי הקנאים, והוא בן 74 בפטירתו (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הדיין בכינוס של סאטמר למען הפלג הירושלמי (צילום: ארכיון כיכר השבת)

אבל כבד בחצר הקודש סאטמר עם היוודע פטירתו בארה"ב של הגאון רבי משה מנחם טירנויער זצ"ל, דומ"ץ סאטמר במונטריאול ומגדולי הקנאים המפורסמים, והוא בן 74 בפטירתו.

המנוח נולד לאביו רבי משה מנחם זצ"ל, ועוד טרם לידתו נפטר אביו והוא נקרא על שמו. בהיותו ילד צעיר, הוא גדל והתחנך אצל משפחה שהשתייכו לחסידי סאטמר, ועד מהרה הפך לתלמידו ומקורבו של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצוק"ל.

רבי משה מנחם זצ"ל נודע כגאון וכתלמיד חכם עצום כבר בצעירותו, כאשר במהלך שנותיו הוא מונה לשמש כראש ישיבת 'תורת משה', ולאחר מספר שנים אף הוכתר לדיין שעמד יחד עם שורת הדיינים בסאטמר.

עם השנים הוא נשלח ע"י האדמו"ר מסאטמר למונטריאול, שם שימש את חברי הקהילה כדיין וכפוסק בכיר. בשנת תשע"ט הוא אף השתתף בכינוס תמיכה באנשי הפלג הירושלמי שערך האדמו"ר מסאטמר (מהרי"י) בארה"ב, בהשתתפות אלפי החסידים, רבנים וראשי ישיבות.

בקרב חסידי סאטמר הוא היה ידוע כאחד מגדולי הקנאים הקיצונים בכל מה שקשור לשיטת סאטמר בנוגע למדינת ישראל ולציונות, תוך שהוא אף היה מקפיד להשתתף ואף לנאום בעצרות שהתקיימו במשך השנים בנושא ההתבדלות וכו'.

בחודשים האחרונים התדרדר מאד מצבו הבריאותי, כאשר בכל התקופה נשאו בחסידות סאטמר תפילות לרפואתו, עד אשר במהלך השבת הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

הלווייתו צפויה להתקיים במהלך היום.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר