המתווה שלא היה

פתיחת שנת הלימודים: הערים החרדיות נהפכו לאדומות

מעדכון הבוקר של משרד הבריאות, נוספו עד לעדכון האחרון הערב, עוד 48 נפטרים מקורונה • לאחר פתיחת שנת הלימודים החרדית,מרבית הערים החרדיות נהפכו לאדומות • כל הנתונים (בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משרד הבריאות מפרסם הערב (ראשון) את נתוני הקורונה המעודכנים. שם יש עלייה בשיעור החיובים מתוך כלל הנדבקים, מה ששם את ישראל במקום השלישי והלא מחמיא מתוך כלל המדינות בעולם.

על פי הנתונים שפורסמו הערב, כ-65 אלף בדיקות נעשו במהלך היום החולף ו-3,745 אובחנו עד שעות הערב כחיוביים לקורונה, 5.9% חיוביים מתוך כלל הנבדקים. שיעור שכאמור, גבוה מאוד ביחס לנתונים בשאר העולם. עם זאת, במדד המתים לעומת מספר האוכלוסייה בשבוע האחרון, ישראל ממוקמת במקום ה-40.

669 חולים קשים מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 161 במצב המוגדר קריטי ו-107 מונשמים. 6,830 אזרחים מתו מאז פרוץ מגיפת הקורונה, 48 מתים נוספים, 16 מהם ביום שחלף. מאז תחילת החודש מתו 352 חולי קורונה, נתון שיא מאז מרץ.

כ-1,430,997 ישראלים חוסנו במנה השלישית של החיסון - שיעור המהווה 22% מתוך הזכאים להתחסן בחיסון השלישי, כ-10.1% מהישראלים בגילאי 40-49 שהחל מאמצע השבוע שעבר זכאים להתחסן - הספיקו לעשות זאת.

עלייה דרמטית בציוני הערים החרדיות

שבועיים מפתיחת הלימודים במגזר החרדי, על פי פרסומו של העיתונאי יאיר שרקי, חל זינוק מבהיל בנתוני החולים בערים החרדיות.

פתיחת הלימודים שהתאפיינה בחוסר סדר מובהק ובחוסר תמיכה מדאיג של המדינה במתווה מסודר - זאת לעומת מתווה החינוך שהוצג למגזר הכללי, גבתה את מחירה. כשבאופן גורף, מאז פתיחת הלימודים בערים החרדיות נצפתה עלייה דרמטית בציוני ה'רמזור' של הערים.

כך לדוגמה, ביתר עילית שבתאריך 9.8 - טרם פתיחת מוסדות החינוך, עמדה בציון הרמזור על 3.32 הנחשב נמוך במיוחד, עומדת כעת על ציון של 7.29 הגבוה. רכסים שעמדה על 4.15 טרם פתיחת המוסדות, עומדת כיום על הציון הגבוה ביותר - 10 בסולם הרמזור. קרית יערים שעמדה על 4.33 טרם פתיחת הלימודים, עומדת כיום על הציון הגבוה - 9.29 בסולם רמזור.

נתונים אלו מופיעים באופן דומה בכל עיר חרדית, כישלון הממשלה בניהול פתיחת מוסדות החינוך החרדים נותן את אותותיו וייתכן שהוא מהווה רק יריית הפתיחה למה שעתיד להתחולל במוסדות המגזר הכללי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר