אחרי השיחה הקשה

רה"מ ספג ביקורת קשה והתנצל: "טעיתי בשמו בתום לב"

לאחר השיחה הקשה בין ראש הממשלה בנט לאביו של לוחם מג"ב שנפצע קשה, שעוררה ביקורת חריפה כנגד ראש הממשלה בנט, הוא החליט להתנצל; 'טעיתי בשמו בתום לב, מתנצל ומחבק' (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
בנט והאב (צילום: Emil Salman/POOL, צילומסך: חדשות 12 )

ראש הממשלה נפתלי בנט, שיגר בשעה זו (שני) התנצלות לאביו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנפצע בשבת, לאחר השיחה הקשה שהייתה ביניהם.

בנט כתב: "הלוחם בראל חדריה שמואלי נפצע קשה בתקרית בגבול עזה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לרפואתו. התקשרתי אתמול ליוסי, אביו של בראל, מתוך דאגה כנה לבריאותו של בראל ועל מנת לחזק את ההורים ברגע כ"כ קשה בחייהם. יוסי הביע בפניי כעס ותסכול טבעיים, ואני מחבק אותו ואת משפחתו".

"ההחלפה בין שמו של בראל לבין שם אביו", הוסיף בנט, "קרתה בתום לב, ואני מבקש להתנצל על כך מעומק ליבי. אין מילים לתאר את הכאב והקושי שהמשפחה עוברת ברגעים אלה. חיילי צה"ל ולוחמיו, בוודאי בני משפחותיהם, יקרים לליבי מאז ומתמיד, וכך ימשיכו להיות. זהו קודש הקודשים. אני מבקש לשלוח פעם נוספת חיזוק ותמיכה למשפחה בשעה קשה זו, ומצר על כך שנפגעה. עם ישראל כולו נושא תפילה להחלמתו של בראל".

כזכור, מוקדם יותר פורסם, כי בנט התקשר אתמול להורים של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, בשיחה עם אביו, שנחשפה היום בדף של הצל, אמר האב לבנט: "למה אתם לא עושים כלום, באיזה עולם אתה חיי, איך אפשר שדבר כזה יקרה, מה זה? אתם לא יודעים לקבל החלטות?".

השיחה בין בנט לאב הלוחם (צילום: דוברות המשטרה, הדף של הצל)

"ממי אתה מפחד? אתה מפחד מעבאס? תתעורר, אתה מפחד, אתה פחדן אתה וכל הממשלה שלך פחדנים, תעשו משהו, איך אתם נותנים לערבים להתקרב ככה לגבול?".

"אין לך ילדים", שאל האב את בנט והוסיף: "יש לי ילד אחד בודד וזה מה שקרה לי, מה יש לך לענות לי אדוני ראש הממשלה?".

בנט הגיב לדבריו של האב ואמר לו: "אני רוצה לדעת איפה יוסי מאושפז", האב מתקן אותו שלבנו לא קוראים יוסי - אלא בראל ומוסיף: "הוא מאושפז בסורוקה".

"בוא נראה אותך, תבוא לבקר, אנחנו לא אנשים שעושים פוגרומים, אנחנו לא כמו הערבים בגבול עזה. מצבו של בראל עונש, נראה אותך מגיע לבקר את החייל שלך. בטלפון זה לא חכמה, עוד יומיים תשכח מהכל". "תתעוררו", החל האב לבכות ואמר: "עוד שבוע תשכח הכל, אתה חייב לעשות משהו. אני מנתק", והאב ניתק את השיחה עם ראש הממשלה בנט.

השיחה בין בנט לאביו של הלוחם, עוררה סערה גדולה ברשת, כאשר כולם תקפו את בנט על חוסר הרגישות שלו כן על הגמגום וחוסר היחס שהיו בשיחה בין השניים - ובעיקר - על כך ששכח את שמו של הלוחם.

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, כתב, כי על בנט לעזוב את כל עיסוקיו ולנסוע לבית החולים בו מאושפז בראל.

"יועץ טוב יגיד לבנט עכשיו: עזוב כל מה שאתה עושה, סע לבית החולים ותכבה את מה שנראה כבעיה ההסברתית מספר 1 שלך מאז הקמת הממשלה: הסתבכות עם משפחת חייל פצוע".

מוקדם יותר היום, סיפרה האם ברדיו ללא הפסקה: "בנימין נתניהו צלצל אתמול בלילה ממקום חופשתו בארה"ב. שאל שאלות, בירך ובכה בטלפון, בכה. כל פרט על הלוחם הוא יודע". אדון בנט התקשר ב־22:30 בלילה ולא ידע אפילו איך קוראים ללוחם - הוא שאל באיזה בית חולים הוא. בושה וחרפה".

האם סיפרה על מצבו הרפואי של בנה: "אתמול הוא עבר במשך כמעט 8 שעות ניתוחים. ניתוח עיניים וניתוח ראש. נשארה לו עין אחת. מתפללים לניסים. לדבריה, אני "מבקשת ומתחננת מעם ישראל להתפלל שבראל שלנו היקר יקום על הרגליים. שיחזור למשפחה, לחיים".

האם לא חסכה ביקורת ממערכת הביטחון ואמרה: "הוא נלחם בגופו, בדמו ובנשמתו על סתם. המדינה לא שווה, אני לא מקבלת תשובות. מחבל בן 12 צלף בו ממרחק אפס וכל זה בידיעה שהלוחמים שלנו ידעו שאסור להם לירות ולהגיב. למה שלחו את הבן שלי? למה? אני רוצה תשובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר