לאחר החוברת שפורסמה נגדו

"אפשר לתקן, למחוק"; מאיזו חוברת הגר"ש אלתר מוטרד?

ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר הפתיע הבוקר באירוע לאחד ממקורביו והתייחס לחוברת שיצאה נגדו ופורסמה בחצר גור • "הלוואי שרק החוברת הזאת הייתה", אמר הגר"ש • צפו בדברים (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: דבר אמת)

בימים האחרונים, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', יצאה חוברת בת מאה עמודים של חסידות גור נגד ראש הישיבה הגר"ש אלתר. בקרב חברי הקהילה, העדיפו לא להגיב או להתייחס לחוברת, והתעלמו ממנה כמו גם מהתוכן שפורסם בה. אך מי שבחר במפתיע להתייחס לחוברת הוא דווקא ראש הישיבה בעצמו.

באירוע שהתקיים הבוקר (שני) לאחד ממקורביו, שאל ראש הישיבה את הסובבים: "אתם מוטרדים מהחוברת שיצאה? אתה מוטרד מזה?".

"אני כן מוטרד", חשף ראש הישיבה, "לא מהחוברת הזאת, מחוברת אחרת. עוד שבועיים, תהיה חוברת אמיתית, לא מזויפת, וחותם יד כל אדם בו. מחשבה דיבור ומעשה, כל מה שעשיתי מראש השנה שעבר עד ראש השנה הזה, כל דבר שמה כתוב, אי אפשר להעלים".

"הלוואי שרק החוברת הזאת הייתה", הוסיף הגר"ש אלתר, "מזה לא הייתי מפחד, זה בסדר גמור. אבל יש חוברת מדויקת, שמה כתוב, 'וחותם יד כל אדם בו', מה עשית, מה רצית לעשות, מה חשבת, עם תמונות, מהחוברת הזאת אני מפחד? צריכים לתקן אותה. אפשר לתקן, אפשר למחוק".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', לראשונה מאז הקמת הקהילה בראשות ראש הישיבה הגר"ש אלתר לפני כשנתיים, יוצאים גורמים ועסקנים המקורבים לחסידות גור בגיליון מיוחד בנושא, שבו הם מתייחסים בהרחבה לשלל הטענות נגד חסידות גור, כולל עדויות על מה שנעשה, לטענתם, מאחורי הקלעים של הקהילה החדשה.

הגיליון שנקרא 'הקבוצה השלישית' כולל בתוכו עשרות עמודים עם שלל טענות והאשמות חריפות נגד הגר"ש אלתר ואנשי הקהילה, כאשר בין היתר הם מאשימים את הגר"ש באחריות לניתוק של בני משפחה ממשפחתם ומהחסידות, ועוד שלל טענות קשות ואישיות.

בגיליון, טוענים המחברים ל"מסע רדיפה" נגד חסידות גור, לא פחות - וזאת לאחר לא מעט דיווחים הפוכים על מה שחוו חסידים שעברו או ביקשו לעבור לקהילתו של הגר"ש אלתר. כמו כן מובאים בגיליון סיפורים על ילדים שעזבו את מוסדות החינוך של החסידות לאור מעבר משפחתם לקהילת הגר"ש.

הגיליון שהופץ בסוף השבוע לכלל חסידי גור ברחבי הארץ, אף כולל פירוט של המאבקים המשפטיים שמתנהלים בתקופה האחרונה נגד בכירים בחסידות גור, ואף נגד אחד מבניו של האדמו"ר, כפי שכבר דווח ב'כיכר השבת', שבעקבותיהם יצאו החסידים במחאה נגד עורך-הדין שהגיש את התביעה.

מחברי הגיליון מאפשרים לקוראיו לחייג לקו ייעודי - שייסגר בתקופה הקרובה, כדי לשמוע קטעי קול של הציטוטים שמופיעים בגיליון.

כמה ימים לפני הופעת הגיליון ושעות ספורות לפני החתונה הגדולה שנערכה בארה"ב לנכדת האדמו"ר, יצאו גורמים, שלכאורה מקורבים לקהילת הגר"ש אלתר, בסרטון בשפת האידיש ובו האשמות חריפות נגד גורמים בחסידות גור. הסרטון, שנמשך כעשר דקות, כולל עדויות מוקלטות נגד אחד מ'חברי הוועד' בחסידות, והפך לוויראלי מאד ברחבי הרשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר