"אסון חסר תקדים"

איראן וסוריה בבצורת • מיליונים ללא מים

סוריה, שעדיין נמצאת במלחמת אזרחים, ומדינות נוספות בהן איראן מוצאות את עצמן במשבר מים חריף, ומיליוני אזרחים מוצאים את עצמם מנותקים ממים ואף ממוצרי מזון (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
סירות בתוך נחל יבש, איראן (צילום: Shutterstock)

סוריה, עיראק ואיראן מוצאות את עצמן אל מול משבר מים חריף וחריג, כשמיליוני בני אדם מוצאים את עצמם מנותקים לחלוטין ממים. בנוסף, גם המזון והיצע הפירות והירקות הולך ואוזל במדינות בשל מחסור חמור במי השקיה.

על פי דו"ח עולמי חדש שפורסם, סוריה נמצאת בבצורת החמורה ביותר שידעה מזה למעלה מ-70 שנה. כותבי הדו"ח טוענים כי שינויי האקלים הם אחד מהגורמים להחמרת הבוצרת הקשה ממילא.

אחד מבכירי כותבי הדו"ח אמר לאחר פרסומו כי "הקריסה המוחלטת של אספקת מים ומזון למיליוני תושבים סורים ועירקים - קרובה מתמיד".

צרות הפוכות בגרמניה, ארכיון

בשנה האחרונה כמות הגשמים במדינות ירדה בצורה דרמטית, כך עולה מנותנים שפורסמו לאחרונה על ידי האו"ם. עוד על פי הדו"ח, הסיבה למשבר היא הירידה בזרימת המים בנחל פרת, שזרמו עובר בין היתר במדינות טורקיה, סוריה ועיראק. "האדמות שלנו לא יצרו שום יבול השנה, וחמור מכך, אין לנו מקורות מים לשתייה" הלין חקלאי סורי לכתב רשת 'CNN'.

גם איראן חווה התייבשות חמורה, ומאגרי מים שונים ברפובליקה האיסלאמית הולכים ומתייבשים מיום ליום. פרשנים שונים חוששים מפני מאבקים אלימים בתוך איראן, שעשויים אף לפרוץ החוצה, בשל מלחמות על משאבי מים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר