הצעד הבא של הממשלה?

אחרי אישור חיסון שלישי לכל האוכלוסייה, התו הירוק יקוצר

הערכות מעלות כי אחרי שמתן החיסון השלישי יאושר לכלל האוכלוסייה, תוקף התו הירוק יקוצר לחצי שנה לאחר מתן החיסון השני. בתוך כך, עדכן משרד הבריאות את רשימת המדינות האדומות (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

על פי הערכות, כבר בימים הקרובים מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש צפוי להודיע על הרחבה נוספת ל קבוצות הגיל בהתחסנות במנה שלישית.

עוד על פי ההערכות, לאחר שאישור מתן מנת החיסון השלישית יינתן לכלל האוכלוסייה, יקוצר תוקפו של התו הירוק לחצי שנה בלב מרגע התחסנות במנת החיסון השנייה, זאת במקום תוקף שניתן לכולם, עד לסוף שנת 2021.

ראש הממשלה בנט מעוניין להחיל את הקיצור כמה שיותר מהר, זאת מתוך מטרה לעודד עוד יותר את האוכלוסייה לצאת ולהתחסן במנת החיסון השלישית.

לצד זאת, משרד הבריאות עדכן את רשימת המדינות והודיע כי החל מיום שלישי הבא תתעדכן, ובולגריה, ברזיל, מקסיקו וטורקיה יוגדרו מדינות אליהן אסור לטוס, למעט אישור מיוחד מוועדת החריגים.

אל רשימת המדינות הצהובות - המוגדרות כסיכון נמוך, יצטרפו בחריין, הונג קונג, הונגריה, טיוואן, ניו זילנד, סין, סינגפור, סלובקיה, פולין וצ׳כיה, מחוסנים ומחלימים השבים ממדינות אלו נדרשים לבידוד ל-24 שעות או לתוצאת בדיקה שלילית - הראשון מביניהם, השאר יחויבו בבידוד מלא. שאר המדינות שאינן באחת הרשימות, מוגדרות כתומות ומחייבות בידוד מלא לכל החוזרים מהן, מחוסנים ומחלימים.

בתוך כך, מוקדם יותר היום (שני) פורסם במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אגף המודיעין של צה"ל כי נמשכת מגמת הבלימה בעלייה בתחלואה הודות להשפעת החיסון השלישי, אך מדגישים: "מדדי התחלואה עודם גבוהים מאוד".

בנט מתחסן: "יש עוד סיכוי למנוע סגר בחגים"

פתח הדיון מציינים החוקרים: "מדדי התחלואה עודם גבוהים מאוד - מספר המאומתים עומד על יותר מ-7,000 בממוצע שבועי ומספר החולים במצב קשה עומד על כ-680".

"עם זאת", מדגישים: "בימים האחרונים מתחדדים הסימנים לבלימת העלייה בתחלואה, הודות להשפעת מנת החיסון השלישית. אלו כוללים ירידה במספר המאומתים החדשים בני 60 ומעלה, בשיעור הבדיקות החיוביות ובמספר החולים החדשים במצב קשה".

לדברי חוקרי אמ"ן: "מקדם ההדבקה עודנו עומד על 2.1 לערך ומשקף המשך התרחבות בתחלואה, אולם הירידה שחלה בו בימים האחרונים מעידה גם היא על האטת העלייה. יש להמשיך בפעולות הננקטות בעת האחרונה על ידי הרשויות והציבור - בעיקר התחסנות נרחבת של הזכאים לכך, עטיית מסכות בחללים סגורים - כולל מחוסנים ומחלימים, הקפדה על בידוד וכן בקרה הדוקה על החוזרים מחו"ל - כדי להמשיך בבלימת ההתפרצות ולהתגבר על גל התחלואה הרביעי".

באשר לחיסון השלישי כותבים חוקרי אמ"ן: "מצטברים הסימנים למועילות גבוהה של חיסון הדחף במניעת הידבקות ותחלואה קשה. החיסון השלישי מעלה משמעותית את רמת הנוגדנים נגד זן דלתא וזנים נוספים ובכך משפר מאוד את מוגנות המתחסנים מפני הנגיף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר