על מנהג ר"ת

'לחיים': האדמו"רים נפגשו והיריבות הסתיימה

המתיחות בין שתי החסידיות, שהגיעה לשיאה בעת ההתבטאות החריפה של הרבי מסאטמר נגד הישיבה של החסידות, הסתיימה אמש, לאחר פגישה בין האדמו"רים (חרדי)

שימי שפר | כיכר השבת |
פגישת האדמו"רים (צילום: סאטמר נייעס)

סוף למתיחות בין החצרות: כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת' בחודש האחרון, האדמו"ר מסאטמר (מהר"א) דיבר בחריפות נגד הישיבה של חסידות ויז'ניץ וויליאמסבורג, וזאת בגלל שהישיבה שהוקמה בפאתי העיר קרית יואל, אינה נוהגת כזמן ר"ת במוצאי שבתות וחגים.

כזכור, בדבריו החריפים אמר האדמו"ר שהרבי זצ"ל מסאטמר, שהקים את קרית יואל לעת זקנותו ובשארית כוחותיו, לא עשה זאת כי הוא רצה שיהיו בתים וחצרות יפים לתושבי המקום, אלא כל מטרתו היתה התבדלות מאנשים מודרנים ומההתנהגות שלהם, ואף התבדלות מחסידים שלאדמו"רים שלהם יש השקפה שונה בענייני ציונות, ואשר יש להם קירבה לשלוחי הציונות, כדוגמת אגדות ישראל וכדומה.

"התנהגות שכזאת בניגוד למנהג המקום, ובניגוד לפסק של הרבי זצ"ל, פוגעת בכל אחד ובפרט באדמו"ר זצוק"ל, ואל לאף אחד להסכים לכך" אמר האדמו"ר.

אמש (שני) כאמור התקיימה פגישת פיוס בין האדמו"רים, לאחר שהאדמו"ר מויז'ניץ וויליאמסבורג הגיע לביקור במעונו של האדמו"ר מסאטמר, שם הוא התקבל בכבוד רב.

ל'כיכר השבת' נודע, הפגישה יצאה אל הפועל, לאחר שבשבת האחרונה הוכרזה הכרזה בהיכל הישיבה לפיה, מהיום והלאה ינהגו בני הישיבה כמנהג ר"ת, בכך שלא יעשו מלאכה של חול לפני זמן ר"ת בפרהסיא.

בביקור המיוחד כיבד האדמו"ר מסאטמר את האדמו"ר מויז'ניץ וויליאמסבורג ב'לחיים', תוך שהשניים התברכו בכתיבה וחתימה טובה, כאשר בנוסף העניק הרבי מסאטמר לרבי מויז'ניץ את הספר 'לב אהרן' על פרקי אבות, בכך הסתיימה המתיחות בן החצרות שהסעירה את הקהילות בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר