ביקורת על המשטרה

פרשת הטרדות 'הפלס': אברהם טריגר זוכה מכל האישומים

בית המשפט החליט על זיכויו של אברהם טריגר, פעיל 'הפלג הירושלמי', מכל האישומים שהוגשו נגדו בפרשת ההטרדות; השופט אף מתח ביקורת חריפה על המשטרה והמעצר באמצע הלילה (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אברהם טריגר (צילום: FLASH90 )

בית משפט השלום בתל אביב החליט היום (רביעי) לזכות את אברהם טריגר, פעיל 'הפלג הירושלמי', מכל האישומים שהוגשו נגדו בפרשת ההטרדות.

כזכור, בכתב האישום יוחסו לטריגר עבירות של קשירת קשר לביצוע עוון ושידול להטרדה באמצעות מתקן בזק,

הרקע היה הפילוג הליטאי והמתח שהיה בין 'יתד נאמן' המזוהה עם 'דגל התורה' לבין 'הפלס' המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', כאשר מפרסמים שונים שפרסמו מודעות ב'יתד נאמן' זכו להטרדות על אי הפרסום ב'הפלס'.

כלפי טריגר, שיוצג על-ידי עו"ד אביגדור פלדמן, מבכירי הפרקליטים בישראל, שהוביל לזיכוי המהדהד, נטען בכתב האישום כי הפעיל קו מאבק שבו עודד מטרידים להתקשר למפרסמים ולהטרידם על אי הפרסום ב'הפלס'.

עו"ד אביגדור פלדמן (צילום: ורדי כהנא)

בהכרעתו קבע ביהמ"ש כי הפרקליטות לא הוכיחה מתי הושמעו דברי ה"עידוד" בקו המאבק, לא הוכיחה מתי שמעו המטרידים את דבריו של טריגר - אם בכלל וכן לא הוכח כי דבריו הם אלה שהביאו את המטרידים לבצע את העבירה.

"ההיפך הוא הנכון: המטרידים, כולם כאחד, סיפרו כי היה להם מניע, יסוד נפשי עצמאי משלהם, והם לא היו צריכים את שידולו של קו המאבק על מנת לקום ולבצע את העבירות", קבע השופט שמאי בקר.

השופט שמאי בקר אף מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה במעצרו של טריגר וכתב כי "לא שוכנעתי כי היה הצדק סביר לביצוע הצווים באישון לילה, בטח ובטח לשבירת הדלת בעזרת פטיש כבד. כל זאת, מבלי לפחות לבחון, אפשרות לבצע המעצר בדרך פוגענית פחות".

"בשים לב למהות החשדות שעמדו נגד טריגר", כותב השופט, "ומנגד העובדה שהיה נעדר עבר פלילי, שוכנעתי כי גם אם היה עיכוב מסוים בפתיחת הדלת עת הגיעה המשטרה לביתו (הוא הסביר, באופן די משכנע, שהוא פחד וניסה בעצמו לקרוא למשטרה), ניתן היה לחשוב, לכל הפחות, על דרך לבצע את הצווים באופן פוגעני פחות, מאשר להלום בדלת, ולנסות לפרוץ אותה באמצעות פטיש כבד, בשעה שלוש לפנות בוקר".

גל המעצרים לפני יותר מארבע שנים, ש'פוצץ' את הפרשה (צילום: דוברות המשטרה)

השופט ציין כי מעדותו של אחד השוטרים עלה שלא היה כל ניסיון למזער את הפגיעה בחשוד או במשפחתו.

לסיום כותב השופט כי "במשפט הפלילי, על דיני ראיותיו ונטליו - צלחה דרכו של טריגר, ואולי כך גם לנוכח העובדה שהתביעה ביקשה לתפוס מרובה (הרבה אישומים) – ולא תפסה, כמפורט באריכות (בלית ברירה), ביחס לכל האישומים בני כתב האישום. אולי בבית דין של מעלה, שם אין מפשפשים בקלאסרים ומדקדקים בפלטי שיחות, כך על פי השמועה, יכולה היתה התוצאה להיות אחרת.

"התמונה שנחשפה בפני בית המשפט, בקשר לתעשיית ה"שכנועים" וההצקות שהיתה מנת חלקם של אנשים תמימים ואומללים, על לא עוול בכפם, מחד גיסא, וכלי הזין שבידי הנצים, קווי מאבק וצינתוקים, וצינתוקים שכנגד לעייפה, מאידך גיסא, אינה מחמיאה לאיש, ועל כן אומר, בדרך שהתרתה המשנה – חכמים, היזהרו בדבריכם (ובצינתוקיכם) – שלא יימצא שם שמיים מתחלל על ידכם".

לאחר הזיכוי, מסר אברהם טריגר: "היום הזה, שמחה גדולה היא, כי תביעה ומשפט שהתנהל במשך שש וחצי שנים, שהחלו במעצרים ברוטליים בערב פסח שנת תשע"ה, במעצר של עשרות אברכים ונשות אברכים, בפריצה לבתים של עשרות אברכים ומשפחות באמצע הלילה, בהודעות מתוקשרות של משטרת ירושלים נגד החשודים שהם מתנהלים כמו מאפיה, הגיע לסיומו בזיכוי מהדהד ומוחלט, תוך המסקנא הברורה של בית המשפט, כי דווקא המשטרה היא זו שפעלה בהתנהלות פסולה וברוטאלית.

"היום הזה אף מזכיר לכולם שוב את הרדיפה הממוסדת והשלטונית שחברו להם יחדיו, הון ושלטון, 'יתד נאמן' ושלוחיו בכנסת, עם כוחות המשטרה יחדיו, שבמשך קרוב לעשור שנים, עד לעצם היום הזה, שמו להם למטרה למנוע את קיומו של עיתון 'הפלס' וציבור בני התורה הצועד בגאון אחר רבותיו ודרך המסורה מדור דור.

"ותקוותנו כי משפט זה והכרעתו, יזכיר לכולם ובוודאי אף לנוגעים בדבר, כי עומדים אנו בערב יום הדין האמתי שם נקבע לחיים ולמוות, ועל כל נעלם יביא במשפט, ואף היוזמים והשותפים בהתנכלות הנפשעת לציבור בני התורה יתנו אל לבם".

כתב האישום שהוגש לפני שנתיים, נגד נתי גרוסמן, בעליו ועורכו של העיתון; המנכ"ל שמוליק אלישיב; והפעילים אברהם טריגר, חיים יברוב, נתנאל שטמפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן, גולל לא פחות מ-27 אישומים בעבירות רבות, בהן: קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה והטרדה באמצעות מתקן בזק.

בכתב האישום מתוארת השתלשלות הדברים: "בפברואר 2014 פורסם בעיתון יתד נאמן ובאמצעי תקשורת אחרים, מכתב בחתימת הרב חיים קנייבסקי והרב שטיינמן ובו קריאתם לציבור חסידיהם 'שלא להכניס את עיתון הפלס לביתם; שלא לסייע בידי עיתון הפלס בשום צורה שהיא, ובכלל זה שלא להתראיין או לפרסם בעיתון הפלס, וכי ראוי ליידע את המפרסמים בעיתון זה כי הם עלולים לתן יד לחילול שם שמיים'".

כזכור, מרן הגראי"ל זצוק"ל ומרן הגר"ח קנייבסקי הסבירו במכתבם, כי "הפלס מלא בביזוי חכמים ובמחלוקת, ומפיץ שנאה בין יראי ה', ומקררים את ציבור יראי ה' מלהתחזק בתורה ויראת שמים, ומסיתים נערים לעשות מעשים שאין דרך התורה נוחה מהם, ואף מביא לידי חילול שם שמים רח"ל, ועוד הרבה דברים רעים יש בזה".

"בהמשך לקריאה זו", נכתב בכתב האישום, "קשרו קשר גרוסמן, אלישיב וטריגר לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק, בין היתר אסם, שטראוס, אגד וסנו, בכוונה לגרום לחברות לפרסם בעיתון הפלס ולא בעיתון יתד נאמן".

"לצורך כך", טענה הפרקליטות, "קשר טריגר קשר עם יברוב, שטפפר, פיין, טרופר וברלימן במטרה לאיים על המתלוננים ולהטרידם באמצעי תקשורת שונים באופן שתשובש ותיפגם שגרת חייהם ועבודתם, וההטרדות הללו יחדלו רק אם האחרונים יפרסמו מודעות בעיתון הפלס ויחדלו לפרסמן בעיתון יתד נאמן".

לפי כתב האישום, "במסגרת זו, הפעילו טריגר ויברוב קווי טלפון ששימשו מוקד למאבק בקריאת הרבנים ובהם העלו הנאשמים, בין השאר, את שמות החברות אותם יש להטריד ומספרי הטלפון של נושאי המשרה באותן החברות. במהלך החודשים אוקטובר 2015 - אפריל 2017, במספר רב של הזדמנויות, צייתו רבבות חסידים לקו המאבק ולתכנים שהועלו בו ובעקבות כך התקשרו בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, למתלוננים והטרידו אותם טלפונית".

"כתוצאה מההטרדות, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף לחייהם הפרטיים והעסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצריהם בעיתונות החרדית וכך נפגעו רווחיהם", קבעה הפרקליטות.

כאמור, היום, ביהמ"ש החליט לזכות את אברהם טריגר מכל האישומים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר